مراسم یواشکی قبل از اعزام

مراسم بدرقه تیم ملی والیبال به مسابقات انتخابی المپیک روسیه که به بهانه دلجویی از والیبالیست‌ها برگزار شد، با تصمیم عجیب و البته جالب فدراسیون جایی برای حضور مسئولان و رسانه‌ها نداشت! مشخص نیست مدیران فدراسیون والیبال قصد پنهان کردن چه مواردی را داشتند یا از بیم کدام حرف‌ها و بازتاب چه اتفاقی این تصمیم را گرفتند؟ در شرایطی که تیم ملی والیبال ایران پیش از چنین مسابقاتی نیاز به روحیه و دیده شدن دارند آقایان در فدراسیون ترجیح می‌دهند تا جشن‌های یواشکی برپا کنند و ملی‌پوشان را از رسانه‌ها دور کنند. این روزها خبر اختلاف در اردوی تیم ملی والیبال به یکی از مهم‌ترین خبرهای رسانه‌های ورزشی تبدیل شده؛ خبری که در آن گفته شد ملی‌پوشان به دلیل دریافت نکردن پاداش‌های لیگ ملت‌های خواهان لغو اردوی بلغارستان شدند و حالا به نظر می‌رسد آقایان با برگزاری این مراسم خواستند تا پای پرواز اندکی به ملی‌پوشان روحیه دهند. در این مراسم که سه‌شنبه‌شب در هتل فرودگاه امام خمینی برگزار شد، هدایایی از سوی یک بانک که حامی رسمی فدراسیون والیبال است به ملی‌پوشان اهدا شد. شاگردان کولاکوویچ شب را در هتل فرودگاه سپری و صبح چهارشنبه به مقصد کشور روسیه پرواز کردند. تیم ملی والیبال جمعه در نخستین دیدار خود در انتخابی المپیک به میزبانی روسیه به مصاف کوبا می‌رود. مکزیک و روسیه رقبای دیگر ایران هستند که روزهای جمعه و شنبه به مصاف هم می‌روند.

    

حساب‌‌های مسدود باز می‌شود

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت:«طی مکاتباتی که با رییس سازمان مالیاتی داشتیم حساب‌های مسدود شده فدراسیون‌ها به طور موقت باز خواهد شد تا تصمیم نهایی براساس ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم گرفته شود. فدراسیون‌های ورزشی چون نهادهای عمومی و غیردولتی هستند از زمانی که قانون مالیات جدید ابلاغ شد، مطابق این قانون از سال ۹۰ ملزوم به ارایه اظهارنامه مالیاتی بوده‌اند که البته سال گذشته متوجه شدیم هیچ فدراسیونی بعد از گذشت پنج سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده و این خود آغاز ایجاد مشکل شد. فدراسیون‌ها خزانه‌دار و مسئول مالیاتی دارند و منابع مالی را خود باید مدیریت کنند. به هر صورت ما تلاش می‌کنیم این موضوع را حل و فصل کنیم. تقریبا حساب هفت فدراسیون به خاطر بدهی مالیاتی بسته شده است.»

    

کیهانی دوباره قول داد!

مجید کیهانی رییس فدراسیون در مورد اینکه وضعیت باشگاه استقلال به کجا رسید و دوومیدانی‌کاران یک سال است که منتظر دریافت قرارداد خود هستند، گفت:«در همه رشته‌ها این مشکلات و مسائل وجود دارد و تنها معطوف به دوومیدانی نیست. در مورد استقلال هم بارها اعلام کردم که اگر استقلال هم ندهد خودم متعهد شدم که پرداخت کنم منتها باید یک مقدار صبر کنند تا منابع آن را به یک شکلی تامین کنیم.» کیهانی در حالی از قول دوباره‌اش خبر می‌دهد که بارها ورزشکارانی که برای استقلال دویدند، از بی‌توجهی رییس به این قول حرف‌ زده‌اند. کیهانی همچنین در مورد وضعیت تفتیان که عصر سه‌شنبه در برنامه زنده فرمول یک، از شرایطش گلایه داشت، عنوان کرد:«در این مورد هم به خودش و به رسانه‌ها اعلام کردیم اردو و مربی خارجی مدنظر ما نیست. چند مسابقه داخلی و خارجی در نظر گرفتیم؛ چند مرحله لیگ، یک مسابقه هند و یک رقابت دیگر که احتمال زیاد اروپایی خواهد بود، او را اعزام می‌کنیم.»