9  شهریور، تاریخ جدید ثبت‌نام والیبال

در حالی که چندی پیش اعلام شده بود ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال از هفت مردادماه آغاز می‌شود، در فاصله یک روز مانده تا این موعد، وزارت ورزش تصمیم جدیدی گرفت. در آن مقطع مسئولان وزارتخانه اعلام کردند ثبت‌نام به تعویق افتاده و دلیل آن را هم برگزاری مسابقات نوجوانان جهان دانستند! حالا وزارت ورزش و جوانان زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات فدراسیون والیبال را 9 شهریور اعلام کرده است؛ دقیقا یک روز بعد از پایان مسابقات نوجوانان جهان در تونس. سیدمحمدشروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها این تاریخ جدید را اعلام کرده و باید دید بالاخره چه کسانی برای انتخابات نامزد می‌شوند و چه زمانی مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار خواهد شد.

    

لیگ وزنه با مربیگری بهداد

جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی به منظور برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر وزنه‌برداری برگزار شد. در لیگ برتر جوانان 6 تیم (مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان، شرکت ملی حفاری اهواز، عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی ارتش، مس رفسنجان و نور همدان) و در لیگ برتر بزرگسالان هفت تیم (مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان، شرکت ملی حفاری اهواز، عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی ارتش، رعد پدافند، هیأت استان اصفهان و ایران مال) آمادگی خود را برای شرکت در رقابت‌های لیگ برتر فصل98 اعلام کرده‌اند. دور جدید رقابت‌ها در حالی از پنجم مهر آغاز خواهد شد که قرار است برای نخستین بار به جای سکو، بهداد سلیمی را در کسوت مربیگری ببینیم. او که با تیم ایران مال به توافق رسیده، قهرمانان این رشته را به تیم خود آورده تا هنوز لیگ شروع نشده، یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

    

آسمانخراش‌ها روی نوار برد

تیم ملی بسکتبال کشورمان که در اردوی روسیه به سر می‌برد، در دومین دیدار دوستانه خود در این کشور به مصاف میزبان خود رفت و 91 بر 84 پیروز شد. در این بازی که در سالن زسکا مسکو برگزار شد دو تیم رقابت بسیار نزدیک و برابری داشتند. کوارتر اول 24 بر 18 به سود روسیه خاتمه یافت، اما در 10 دقیقه دوم برتری از آن شاگردان شاهین‌طبع بود و آنها موفق شدند 25 بر 17 پیروز شوند. در کوارتر سوم روس‌ها کار را با حساب 6 بر صفر آغاز کردند، اما در ادامه ملی‌پوشان کشورمان چند بار از حریف پیش افتادند و در نهایت این تیم میزبان بود که 29 بر 25 به برتری رسید. 10 دقیقه پایانی هم بسیار نزدیک دنبال شد. برنده و بازنده لحظه به لحظه عوض می‌شد و در نهایت این ملی‌پوشان کشورمان بودند که 23 بر 14 پیروز شدند. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود در روسیه، اردن را هم 82 بر 70 از پیش رو برداشته بودند. شاگردان شاهین‌طبع با پایان اردوی خود در روسیه راهی یونان خواهند شد. آنها تاکنون در دیدارهای تدارکاتی خود در اروپا شکست نخورده‌اند. البته برخی‌ها معتقد هستند چند حریف ایران تیم‌های درجه سه و چهار اروپا بودند. جام جهانی 2019 چین از 9 شهریور آغاز می‌شود.

    

تیم ایگور در روسیه

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی بازیکنان اعزامی به روسیه برای حضور در مرحله اول انتخابی المپیک را اعلام کرد.بازیکنان ایران در سن‌پترزبورگ سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا موذن، پوریا یلی و  محمدرضا حضرت‌پور هستند. این در حالی است که امیرحسین توخته، سلیم چپرلی و صابر کاظمی به خواسته کولاکوویچ در تمرینات حضور داشتند و با به شرایط ایده‌آل نرسیدن شهرام محمودی بعد از مصدومیت ایگور کار سختی جهت اعلام لیست نهایی‌اش نداشت. تیم ملی ایران صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کشور روسیه ترک خواهد کرد و از روز جمعه برابر حریفان خود صف‌آرایی می‌کند. ایران روز جمعه برابر تیم کوبا، روز شنبه برابر مکزیک و روز یکشنبه به مصاف روسیه میزبان خواهد رفت. در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سنت‌پترزبورگ، بلیت توکیو را به دست آورد، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.