کشتی با جانشین

در شرایطی که رضا یزدانی قصد داشت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ روی تشک برود و شانس کسب چهارمین مدال طلای خود در این بازی‌ها را داشته باشد، فدراسیون کشتی وقت تصمیم گرفت علیرضا کریمی را به یک وزن بالاتر بیاورد و او را در وزن ۹۷ کیلوگرم به جاکارتا اعزام کند. کریمی که با مدال طلا به تهران بازگشت، بعد از بازی‌های آسیایی بار دیگر به وزن ۹۲ کیلوگرم برگشته و در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ هم احتمالا در همین وزن روی تشک می‌رود. این روزها در شرایطی که رضا یزدانی خودش را برای اولین تورنمنت رسمی بعد از دوسال و نیم دوری از کشتی آماده می‌کند، ‌علیرضا کریمی حریف تمرینی او شده و در تمرینات با پلنگ جویبار سرشاخ می‌شود. به نظر می‌رسد اگر هر دو کشتی‌گیر شانس حضور در المپیک را داشته باشند و کریمی بخواهد در میان اوزان المپیکی ۹۷ کیلوگرم را انتخاب کند، سال آینده رقابت جذابی بین این دو شکل می‌گیرد تا در نهایت یک نفر به المپیک ۲۰۲۰ اعزام شود.

    


نبرد سوم خودروسازها برای صعود

مرحله اول پلی‌آف لیگ برتر والیبال امروز (چهارشنبه) با برگزاری یک دیدار بین تیم‌های سایپا و پیکان به پایان خواهد رسید و تکلیف تیم چهارم در مرحله نیمه‌نهایی مشخص خواهد شد. در مرحله نخست رقابت‌ها، تیم‌های شهرداری ورامین، پیام مشهد و کاله مازندران با برتری مقابل حریفان در دو بازی، جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آوردند. تیم‌های سایپا و پیکان نیز هر کدام با کسب یک پیروزی کار را به بازی سوم کشاندند و امروز هر تیمی که پیروز شود راهی مرحله بعد خواهد شد. نبرد خودروسازان امروز قطعا دیدنی خواهد بود چراکه هر‌کدام‌شان تنها یک برد تا صعود فاصله دارند.

    


ناظمی ریاست می‌خواهد

به نظر می‌رسد مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان قصد تغییر آینده شغلی خود را دارد. شغلی که البته به سمت ریاست می‌چربد. ناظمی که پیش از این چند باری برای ریاست فدراسیون‌ها اقدام کرده بود، حالا برای ریاست هیات بسکتبال هندبال اقدام کرده است. او قبلا یک بار برای ریاست فدراسیون بسکتبال هم اقدام کرده بود که البته انصراف داد. چندی پیش هم با آغاز ثبت‌نام نامزدهای کسب کرسی ریاست فدراسیون جودو، او مدارکش را به این فدراسیون برد تا یکی از کاندیداهای این مجمع باشد. به نظر می‌رسد مدیر روابط عمومی وزارت ورزش علاقه زیادی به رئیس شدن دارد که تقریبا هیچ فرصتی را برای کسب این عنوان از دست نمی‌دهد. نکته دیگر درباره نامزدهای انتخابات هیات بسکتبال تهران، ثبت‌نام خانوادگی برخی‌هاست که در صورت تایید صلاحیت شدن، رقابت پدر و پسر و برادرها با یکدیگر جالب توجه خواهد بود. حسن و علی میرزاآقابیگ، حمید و حبیب خمجانی،‌هنریک درغوکاسیان، مازیار ناظمی، همایون بکتاش، شبنم کلاهی، رحیم (سعید) بلبل‌آبادی، داوود کرمی، علیرضا قربانپور، همایون ایزدپناه و علی‌اکبر خراسانی 11 کاندیدایی هستند که برای هیات تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

    


شکست روزبهانی پس از دوری سه ساله

نخستین مرحله تورنمنت بین‌المللی بوکس جام مکران در حالی از سوم اسفند به میزبانی استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا نهم اسفندماه ادامه دارد که در مسابقات روز دوشنبه احسان روزبهانی نماینده وزن ۹۱ کیلوگرم به مصاف «لدین قسون» از سوریه رفت و بازی را در نهایت واگذار کرد. روزبهانی پس از سه سال برای اولین بار وارد رینگ شد و با واگذاری بازی به نماینده سوریه به مدال برنز رسید. روزبهانی هفت ماه پیش به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه گردن تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. فینال مسابقات چهارشنبه برگزار می‌شود و هند پس از ایران، با پنج بوکسور بیشترین فینالیست را دارد. از ایران جعفر ناصری، امید احمدی‌صفا، سجاد محمدپور، دانیال شه‌بخش، مسلم مقصودی، باقر فرجی، سجاد کاظم‌زاده، سینا صفدریان،‌ حسین دانشور، کیوان صفری و مجید جمشیدوند فینالیست شدند.