باخت خودساخته در آزادی

در حالی که انتظار می‌رفت تیم ملی بسکتبال در خانه با کسب برد برابر ژاپن جشن صعود به جام جهانی را برپا کند، این تیم رقیب بود که با نتیجه 97 بر 89 پیروز شد تا کار ایران برای حضور در سومین جام جهانی حسابی سخت شود. شاید غیبت چند ستاره ژاپن در این دیدار و استقبال خوب تماشاگران که چهره‌های سرشناسی هم بین‌شان حضور داشتند، این انتظار را که شاگردان شاهین‌طبع مهمان‌شان را با شکست بدرقه کنند، به بالاترین حد ممکن رسانده بود، ولی آنچه که برد را تقدیم ژاپن کرد، سیاست‌ها و تصمیمات عجیبی بود که رنگ و بوی دلایل فنی در آن دیده نمی‌شود. فدراسیون بسکتبال با حمایت دور از منطق خود از مسعود قاسمی سرپرست تیم، حاشیه را وارد تیم کرد. ارسلان کاظمی به خاطر همین حواشی جایی در فهرست تیم ملی پیدا نکرد، صمد نیکخواه‌بهرامی هم تصمیم گرفت دور از تیم ملی باشد و حامد حدادی هم پس از اینکه باری بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد و تصمیم به کنار گذاشتن موقت کدورت‌ها گرفت، توسط سرمربی پذیرفته نشد تا همه چیز برای دور ماندن از یک برد شیرین برای‌مان مهیا شود. حالا تیم ایران برای اینکه راهش به جام جهانی باز شود، باید منتظر دیدارش با استرالیا و البته نتایج دیگر دیدارها باشد. مصاف با استرالیا قطعا کار راحتی نخواهد بود و تیم شاهین‌طبع باید انتظار بازی سختی را بکشد. این دیدار یکشنبه در سالن ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. اتفاق دیگری که در این بازی رخ داد، خداحافظی آرن داوودی بود. گارد راس و کاپیتان تیم ملی در شبی که با توجه به تفکرات کادر فنی حتی یک دقیقه هم در زمین حضور پیدا نکرد، بعد از سوت آخر بازی ایران و ژاپن خداحافظی کرد تا از این به بعد شماره هفت تیم ملی را در تن بسکتبالیست دیگری ببینیم.

    


تماشاگر خاص بسکتبال

دیدار تیم ملی بسکتبال برابر ژاپن در پنجره ششم انتخابی جام جهانی تماشاگران ویژه‌ای داشت. برای این مسابقه هوتن شکیبا بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در جشنواره فیلم فجر به دست آورد، خود را به آزادی رساند تا شاهد رقابت آسمانخراش‌های ایران باشد. همچنین ایگور کولاکوویچ، امیر خوش‌خبر، بهنام محمودی و اعضای تیم ملی وزنه‌برداری بانوان هم از تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

    


حدادی در راه لبنان

حامد حدادی که به تازگی از لیگ چین جدا شده بود، با عقد قراردادی به باشگاه شامویل لبنان پیوست. حدادی تا پایان فصل با این تیم مطرح لبنانی قرارداد بسته و همبازی فادی‌الخطیب ستاره کهنه‌کار لبنانی خواهد بود. ستاره بسکتبال کشورمان به زودی راهی لبنان شده تا تمریناتش را با این تیم آغاز کند. حدادی پیش از این تمایلی به رسانه‌ای شدن این خبر نداشت اما خوشامدگویی اینستاگرامی این باشگاه به حدادی، همه چیز را رسما علنی کرد.

     


اعزام جودو با خطر همیشگی

دومین مرحله از رقابت‌های گرنداسلم جودو ۲۴ تا ۲۶ اسفند در روسیه و شهر «یکاترینبورگ» برگزار خواهد شد. در فاصله ۲۳ روز تا آغاز این مسابقات ۴۵۹ جودوکار از ۵۳ کشور ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد تا پایان مهلت ثبت‌نام، این تعداد افزایش پیدا کند. در این رقابت‌ها روسیه با ۵۶ جودوکار بیشترین نماینده را دارد. مغولستان با ۲۶ و برزیل با ۲۴ جودوکار در کنار میزبان بیشترین نماینده را دارند. از کشورمان نیز نام سعید ملایی و محمد محمدی‌بریمانلو ثبت شده که ملایی در ۸۱- کیلوگرم با رنکینگ یک دنیا و بریمانلو در ۷۳- کیلوگرم با رنکینگ ۱۲ روی تاتامی می‌روند. ملایی و بریمانلو شنبه ۲۴ اسفند به مصاف رقبای خود می‌روند. این در حالی است که دوباره خطر قرعه نحس برای نمایندگان ایران وجود دارد و هیچ بعید نیست باز هم خبر یک شکست اجباری از دل این رقابت‌ها بیرون بیاید.