جدال با میزبان در هیروشیما

تیم ملی والیبال ایران امروز در نهمین گام مسابقات جام جهانی به مصاف میزبان رقابت‌ها خواهد رفت. تیم ملی والیبال ایران که در شروع مسابقات استارت خوبی با شکست مقابل تیم روسیه و مصر نداشت، دست به تغییر و تحول اجباری زد. فرصتی که به دلیل خستگی و آسیب ملی‌پوشان اصلی به جوانان با‌انگیزه و آینده‌دار والیبال ایران داده شد و به دنبال آن چهار پیروزی مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، تونس و آرژانتین به دست آمد. تیم متحول شده ایگور کولاکوویچ حتی توانایی شکست دادن تیم ملی برزیل صدرنشین و یکه‌تاز جدول رده‌بندی را نیز داشت اگر سرمربی تیم کمی به کمک ملی‌پوشان جوان می‌آمد. اکنون تیم ملی در گام نهم رقابت‌های جام جهانی والیبال امروز از ساعت ۱۳:۵۰ مقابل تیم ملی ژاپن میزبان مسابقات قرار خواهد گرفت. ژاپن تا پایان روز هشتم با کسب ۶ پیروزی، دو شکست و ۱۷ امتیاز بالاتر از تیم‌های روسیه، ایتالیا و ایران در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار داد. تیم ملی ژاپن که در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران با قبول شکست برابر استرالیا از راهیابی به فینال بازمانده بود، در روز ششم رقابت‌های جام جهانی با شکست سه بر صفر استرالیا انتقام گرفت. ژاپن که در پایان روز هشتم رقابت‌ها بهترین جایگاه جدول رده‌بندی را بین تیم‌های آسیایی دارد (جایگاه چهارم) امروز با اتکا به تماشاگرانش در خانه میزبان تیم ملی ایران است تا با شکست قهرمان آسیا برای سایر تیم‌های آسیایی خط و نشان بکشد. تیم ملی ایران در رده هفتم قرار دارد. جدال ایران و ژاپن یکی از حساس ترین بازی‌های روز نهم به شمار می‌رود و ایران به دنبال پنجمین برد در جام جهانی است.

    

غیبت‌های نگران‌کننده بنا

نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی صبح دیروز در حالی با حضور وزیر ورزش برای بررسی فوتبال و کشتی برگزار شد که علاوه بر مسئولان فوتبال، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و حسن رنگرز مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی هم حضور داشتند. نکته قابل توجه اما غیبت محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بود که با وجود دعوت به این نشست بنابر دلایل نامشخصی غیبت داشت. این غیبت در حالی است که وی به تازگی در رقابت‌های قهرمانی کشور هم غیبت داشت. غیبت‌های سریالی محمد بنا از رویدادها و نشست‌های اخیر در حالی رو به افزایش است که شایعه کناره‌گیری او بیش از گذشته در محافل کشتی مطرح شده است. هرچند حسن رنگرز مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون این موضوع را تکذیب کرد و از حمایت فدراسیون از سرمربی‌های تیم ملی تحت هر شرایطی خبر داد، ولی با این حال نمی‌توان درباره این غیبت‌های بنا نگران نبود. در آن سو اما محمدی برنامه‌های تیمش برای حضور در مسابقات و تورنمنت‌های پیش رو و همچنین اردوهای تعریف ‌شده تا المپیک توکیو را تحویل مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد داده است تا حداقل در کشتی آزاد نگرانی‌ها کم‌تر باشد.

    

حذف شهرجردی از بازی‌های ساحلی

در نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان که در دوحه قطر در حال برگزاری است، نمایندگان ایران در کاراته به رقابت پرداختند که فاطمه صادقی راهی مرحله بعد شد اما ابوالفضل شهرجردی از دور رقابت‌ها کنار رفت. فاطمه صادقی‌دستک در دور نخست موفق شد با امتیاز ۲۴:۴۰ به عنوان دوم گروه خود دست یافته و به مرحله بعد راه یابد. در این مرحله نمایندگان آمریکا، ایران و نیوزیلند به ترتیب اول تا سوم شدند تا به دور بعدی راه یابند. اما ابولفضل شهرجردی تنها کاتاروی مردان با کسب عنوان هفتمی در گروه خود از دور رقابت‌ها حذف شد. شهرجردی در گروه خود با ۲۳.۴۸ امتیاز هفتم شد تا نتواند به دور بعد راه یابد. ایران امروز در رشته‌های کاراته، سنگنوردی و فوتبال به رقابت خواهد پرداخت.