خلف وعده به سبک داورزنی

طبق پیش‌بینی‌ها محمدرضا داورزنی در آخرین ساعات مهلت نام‌نویسی برای انتخابات والیبال ثبت‌نام کرد. او در حالی با این کار اصلی‌ترین نامزد انتخابات نام گرفت که برعکس آنچه گفته بود از سمتش در وزارت ورزش استعفا نداد. این خلف وعده داورزنی بیش از هر چیزی توی چشم می‌زد چراکه خودش تاکید کرده بود که یا در انتخابات شرکت نمی‌کنم یا اگر بیایم ابتدا از سمتم در وزارت ورزش استعفا می‌دهم. اما حالا شنیده می‌شود او حتی با انتخاب به عنوان رییس فدراسیون نیز می‌تواند تحت عنوان سرپرست معاونت، به کارش در وزارتخانه ادامه دهد!

داورزنی که پیش از این گفته بود «هیچ مسئولی در زمان انتخاب شدن نباید دوشغله باشد و باید از سمت خود استعفا بدهد» حالا می‌گوید تا روز انتخابات نیازی به استعفا ندارد! ماندن داورزنی در وزارت ورزش تا روز انتخابات وقتی سوال‌برانگیزتر می‌شود که باید در نظر گرفت داورزنی خودش یکی از کسانی است که باید در تایید صلاحیت کاندیداهای دیگر نظر بدهد. این اتفاق در شرایطی که مهندسی نشدن و رعایت عدالت در انتخابات همیشه از مهم‌ترین بحث‌ها در مجامع بوده، از الان عدالت انتخابات والیبال را زیر سوال می‌برد. به خصوص که افشین داوری هم که برای ثبت‌نام در انتخابات از سرپرستی والیبال استعفا داد اما با قبول نشدن استعفایش به اجبار از رقابت ریاست دور ماند تا او هم در زیر سوال رفتن عدالت انتخابات قرار بگیرد. هرچند خود داوری هم با استعفا و ثبت‌نامش خلف وعده کرد. او گفته بود در صورت ورود داورزنی به انتخابات، در حمایت از او قید کاندیداتوری را می‌زند اما به نظر روزهای سرپرستی داوری در والیبال که البته بخش عمده‌ای‌اش هم غیرقانونی بود، برایش به اندازه‌ای شیرین بوده که او هم خلف وعده کند.  

در هر حال محمود افشاردوست، محمدرضا داورزنی، علی دریابیگی،‌ محمدرضا رشیدی، علیرضا سلیمی، احمد سعادتمند، سیامک عزیزی، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، علی نیک‌نام‌فر و یگانه یادگاری کسانی هستند که برای حضور در انتخابات والیبال ثبت‌نام کرده‌اند. با توجه به رد شدن استعفای داوری، بدیهی است که داورزنی اصلی‌ترین نامزد کسب کرسی ریاست است. با تمام این اوصاف اهالی والیبال امیدوارند در سال مهم منتهی به المپیک 2020 هرچه زودتر فدراسیون صاحب رییس شود. رییسی که تمام‌قد پای کار باشد و این تیم را در سال مهم المپیک به دومین حضور پشت سر هم در این تورنمنت برساند.

    

زنگ خطر به صدا درآمد

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه سه بر یک متحمل شکست شد تا کانگوروها به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد رقابت‌ها شوند. پیش از آغاز قهرمانی آسیا، کارشناسان استرالیا و چین را جدی‌ترین رقبای ایران معرفی کردند. حال با شکست ایران مقابل استرالیا زنگ خطر برای همه به صدا درآمد. این شکست همه را نگران کرده تا مبادا چهار ماه دیگر و در مسابقات انتخابی المپیک هم این نتیجه تکرار شود. در هر حال دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا از امروز آغاز می‌شود و والیبالیست‌های کشورمان در نخستین بازی باید از ساعت 18:30 به مصاف چین بروند. در دور دوم این مسابقات، تیم‌های اول و دوم گروه‌های چهارگانه در دو گروه جدید جای گرفته‌اند و تیم‌های سوم و چهارم هم در دو گروه جدید قرار داده شده‌اند. تیم‌هایی که در دور اول با هم در یک گروه قرار داشتند، در دور دوم با هم بازی نمی‌کنند و نتیجه بازی مرحله اول برای آنها منظور خواهد شد. در واقع ایران و استرالیا که بازهم در یک گروه هستند، اما دیگر باهم بازی نمی‌کنند. با این وضعیت ایران در همین ابتدا یک برد و سه امتیاز از رقیب اصلی‌اش عقب است و برای صعود به نیمه‌نهایی چاره‌ای جز پیروزی برابر چین و هند ندارد.