خادم هم دعوت شد

دعوت رسمی فدراسیون کشتی از امیررضا خادم برای حضور در کارگروه فنی کشتی آزاد در حالی صورت گرفته که خادم به عنوان یکی از رقبای انتخاباتی علیرضا دبیر به دلیل نرسیدن تایید صلاحیت به مجمع راه پیدا نکرد و پس از انتخابات هم هیچ واکنش رسمی به این موضوع نشان نداد. فدراسیون کشتی فرصت را مغتنم شمرده تا از تمامی افراد فنی و مجرب کشتی برای حضور در میدان عمل دعوت به عمل آورد، اما هنوز مشخص نیست امیررضا خادم نیز تمایلی به همکاری با فدراسیون تحت ریاست رقیبش دارد یا خیر؟ فدراسیون کشتی طی روزهای گذشته با دعوت از بسیاری از چهره‌های شناخته شده و منتقد نشان داده بیش از هر چیز به رسیدن به اهداف اصلی و رشد و اعتلای کشتی توجه دارد. دبیر حتی عبدالمهدی نصیرزاده نزدیک‌ترین رقیب انتخاباتی اش را هم مسئول سازمان لیگ کرد که البته گفته می‌شود ممکن است اهداف دیگری از این حرکت داشته باشد که رو کردن عیار واقعی نصیرزاده در عمل است.

    

تجلیل از ششمین طلایی لندن

مراسم تجلیل از کمیل قاسمی ظهر دیروز در محل خانه کشتی عبدا... موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی و اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برگزار شد، از کمیل قاسمی که به تازگی صاحب مدال طلای المپیک 2012 لندن در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد شده است، تجلیل شد. علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز در پایان گفت:«این مدال مبارک کمیل قاسمی باشد، از زمانی که اعلام کردند کمیل صاحب مدال طلا شده است هیچ اتفاقی نیفتاد و ما گفتیم که این استارت را بزنیم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و صدا و سیما نیز ادامه دهنده این راه باشند.» 

    

سهراب به تایلند می‌رسد؟

دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در تشریح آخرین شرایط پیگیری درمان سهراب مرادی گفت:«بر اساس معاینات اولیه انجام شده توسط همکاران تیم پزشکی در هانوفر آلمان، مقرر شد تا دو هفته سهراب مرادی به صورت صبح و عصر زیر نظر فیزیوتراپ و مربی بدنساز به فیزیوتراپی بپردازد و پس از دو هفته مجددا از محل آسیب‌دیدگی تصویربرداری انجام شود تا برنامه‌ریزی درمانی با هدف صرف حضور او در رقابت‌های گزینشی المپیک و کسب سهمیه ورودی بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ انجام شود.» دکتر نوروزی که مسئولیت پیگیری درمان سهراب مرادی را بر عهده دارد، افزود:«پس از شرکت در بازی‌های گزینشی، برنامه درمانی جهت حضور این وزنه‌بردار شایسته در بازی‌های المپیک نیز انجام خواهد شد و به طور کلی بر اساس معاینات انجام شده و با توجه به میزان آسیب‌دیدگی، به حضور او در بازی‌های المپیک خوشبین هستیم. تمام پروسه درمان سهراب مرادی با حمایت این فدراسیون انجام می‌شود و دوستداران ورزش کشور از این نظر نباید نگران نباشند.» باید دید در این پروسه یک ماهه که در آستانه مسابقات جهانی به پایان می‌رسد و بعید است سهراب و پزشکان او چنین ریسکی را بپذیرند که او در تایلند روی تخته برود.

    

یخچالی در CBA

باشگاه تنگشی چین روز گذشته رسما اعلام کرد که بهنام یخچالی، گارد راس تیم ملی بسکتبال را به خدمت گرفته است. جیانگسو تنگشی که دو فصل پیش صمد نیکخواه‌بهرامی را در اختیار داشت حالا یک بازیکن ایرانی دیگر را برای لیگ CBA در ترکیب خود دارد. یخچالی 24 ساله و 191 سانتی‌متری که یکی از بازیکنان موثر تیم ملی و باشگاه خود در چند سال اخیر بوده به عنوان یار آسیایی به تنگشی پیوسته است .این بازیکن در حال حاضر به همراه تیم ملی در اردوی اروپایی به سر می‌برد و آماده جام جهانی 2019 چین می‌شود. با پیوستن یخچالی به لیگ CBA او بعد از حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی چهارمین بسکتبالیست ایرانی است که به این رقابت‌ها پا می‌گذارد.حدادی که یک بار عنوان قهرمانی این لیگ را با سیچوآن کسب کرده بهترین عملکرد را داشته اما صمد نخستین بسکتبالیست ایرانی بود که به این پیکارها رفت. لیگ چین شبیه‌ترین نمونه به لیگ NBA  در دنیا از لحاظ فرمت برگزاری است.