آریا    رهنورد

گل‌زنی گرت بیل، تنها شروعی برای شب پرماجرای رئال مادرید در تقابل با آرسنال بود. ضربه ایستگاهی دیدنی خرید جدید باشگاه رودریگو در همین مسابقه، هواداران رئال را به وجد آورد اما یکی از مهره‌های محبوب هوادارها، ناچار شد زمین بازی را با اشک ترک کند. از همان ابتدا نیز واضح به نظر می‌رسید که مصدومیت مارکو آسنسیو، یک آسیب‌دیدگی معمولی نیست. زیزو در هفته‌های گذشته، با فروش آسنسیو و حتی انتقال قرضی او، به شدت مخالفت کرده بود. حالا این بازیکن فصل جدید را در عضویت رئال مادرید اما با فاصله‌ای زیاد نسبت به فوتبال آغاز خواهد کرد.

پای چپی که هواداران رئال مادرید اعتقاد داشتند یک روز از پای چپ لئو مسی بهتر خواهد شد، حالا برای یک فصل از میادین فوتبال دور خواهد بود. مصدومیت شدید مارکو آسنسیو و پارگی رباط او در جریان دیدار با آرسنال، ناامیدی بزرگی برای زیدان و طرفداران باشگاه به وجود آورد. آنها امیدوار بودند این آسیب‌دیدگی جدی نباشد اما نتایج آزمایش‌ها برای مارکو ابدا خوشایند نبود. مرد 23 ساله رئال مادرید، فصل گذشته مطابق انتظار پیشرفت نکرد. تصور می‌شد او در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکی از بهترین مهره‌های دنیای فوتبال تبدیل می‌شود اما حواشی فصل گذشته رئال، روی کیفیت این پدیده نیز تاثیر گذاشت و اجازه نداد آسنسیو به اندازه کافی رشد کند. پس از بازگشت زیدان، مارکو امیدوار بود فصل جدید را در بهترین وضعیت ممکن استارت بزند اما او همه ماه‌های پیش رو را در کلینیک باشگاه سپری خواهد کرد. در 23 سالگی، این یک ضربه بزرگ و فراموش‌نشدنی برای آسنسیو به شمار می‌رود. او در اولین واکنش به این مصدومیت تلخ، از پیام‌های حمایتی هواداران باشگاه قدردانی کرده است:«این فصل را با امید تازه‌ای شروع کردم و حتی روی جزئیات آماده‌سازی حساس بودم تا یک فصل درخشان را برای خودم و باشگاهم رقم بزنم. گاهی در لحظه‌های امیدوارکننده زندگی، یک بدشانسی بزرگ همه چیز را تغییر می‌دهد. پذیرفتن این اتفاق بیش از حد دشوار است اما من یک چالش شخصی دیگر را در زندگی‌ام آغاز می‌کنم. حمایت شما به من قدرت می‌دهد تا با تمام وجودم خودم را برای پشت سر گذاشتن این اتفاق آماده کنم.» مارکو پیش از سپری کردن چهارمین فصل در رئال مادرید، با این بدشانسی بزرگ دست به گریبان شده است. او در آکادمی مایورکا ساخته شد و زمانی که برای تیم جوانان مایورکا توپ می‌زد، تا یک قدمی پیوستن به بارسا رفت اما این اتفاق هرگز اتفاق نیفتاد. بعدها هواداران بلوگرانا حسرت خوردند که چرا باشگاه فرصت خرید این بازیکن را با رقمی ناچیز از دست داده است. آسنسیو در اولین فصل 10 گل برای تیمش به ثمر رساند و در دومین فصل، توانست 11 بار با پیراهن رئال دروازه رقبا را باز کند. این عدد اما در سومین فصل به 6 رسید. گل تماشایی او به سویا در سوپرکاپ اسپانیا، گل‌های دیدنی‌اش به بارسا و البته گل‌زنی‌اش به یووه در فینال لیگ قهرمانان، بخشی از بهترین لحظات مارکو در ترکیب رئال مادرید هستند.

آسنسیو برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ، همه چیز داشت. به نظر می‌رسید سرعت و قدرت او، می‌تواند خالی بودن جای رونالدو را در باشگاه کمرنگ کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. مارکو شانس زیادی برای فیکس شدن در شروع فصل جدید نداشت. چراکه قرار بود زیزو از ادن هازارد به عنوان وینگر چپ، کریم بنزما در نوک حمله و از لوکا یوویچ به عنوان وینگر راست استفاده کند. حتی اگر یوویچ در این پست جواب نداد، وینیسیوس جونیور جدی‌ترین گزینه برای بازی در این پست به شمار می‌رفت. آسنسیو نیز می‌توانست به عنوان یک مهره ذخیره، رفته رفته برای رسیدن به جایگاه ثابت در تیم تلاش کند اما حالا دیگر این بازیکن، در حوالی زمین فوتبال دیده نخواهد شد. این مصدومیت، احتمالا سرنوشت لوکاس واسکز را تغییر خواهد داد تا این بازیکن دیگر در خطر جدایی از رئال مادرید نباشد. سرنوشت گرت بیل نیز اما حتی با وجود این مصدومیت، تغییر نخواهد کرد. زیدان حتی در صورت مصدوم شدن همه نفرات تیمش، علاقه‌ای به حفظ ستاره ولزی ندارد. حتی با وجود از دست دادن آسنسیو، گرت همچنان در مسیر جدایی از رئال مادرید قرار خواهد داشت.

فاصله داشتن با مصدومیت‌های طولانی، نقشی حیاتی در پیشرفت سوپراستارهایی مثل مسی و رونالدو ایفا کرد. آنها به ندرت مصدوم شدند و هرگز با مشکل رباط دست و پنجه نرم نکردند. حالا آسیب‌دیدگی، یک عقب‌گرد بزرگ برای مارکو آسنسیو رقم خواهد زد. درصد زیادی از بازیکن‌ها پس از روبه‌رو شدن با آسیب‌دیدگی شدید، دیگر به کیفیت گذشته برنمی‌گردند و گروه کمی از آنها همه چیز را فراموش می‌کنند و دوباره اوج می‌گیرند. مارکو آسنسیو به کدام‌یک از این دو گروه تعلق خواهد داشت؟ زمان همه چیز را در مورد او نشان خواهد داد. مارکو برای باشگاهی توپ می‌زند که معمولا برای بازیکنان ناآماده صبر نمی‌کند. پس او دیگر مجالی برای از دست دادن دیدارهای رئال مادرید نخواهد داشت.