دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

زیان‌ خودروسازها را با افزایش قیمت جبران می‌کنند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در گزارش سال 91 آمده است که ایران خودرو و سایپا زیان‌های خود را پنهان می‌کنند به‌طوریکه در سال گذشته وقتی پرده‌ها کنار رفت ضرر و زیان‌های جدیدی پیدا شد و حال آقایان می‌خواهند در یک شب آن را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند، بعد هم دو سه نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره را بازداشت می‌کنند و می‌گویند همه چیز تمام شده است.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به تحقیق و تفحص صورت گرفته از این دو خودروساز در سال 91، گفت: در این گزارش آمده است که این دو خودروساز زیان‌های خود را پنهان می‌کند به‌طوریکه در سال گذشته وقتی پرده‌ها کنار رفت ضرر و زیان‌های جدیدی پیدا شد و حال آقایان می‌خواهند در یک شب آن را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند، بعد هم دو سه نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بازداشت می‌کنند و می‌گویند همه چیز تمام شده است.

عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در این پرونده‌ها مدیرعامل اصلا مقصر نیست بلکه دولت و مجلس مقصران اصلی هستند. مجلسی که نظارت نکرد، با یک لابی و حرکات پشت پرده از گزارش‌ها و تخلفات چشم پوشی کرده است و یا با تصمیم نگرفتن و عدم توجه از کنار مشکلات گذشت که در نهایت مردم امروز هزینه آن را می‌دهند.

    

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

گوجه فرنگی امروز کشف قیمت می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: گوجه فرنگی‌های که اکنون در خرده فروشی عرضه می‌شود، خرید قبل است به همین دلیل آن‌ها در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر یک نوسان قیمت قابل توجه بین عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها وجود دارد، ‌اظهار کرد: دلیل نوسان قیمت قابل توجه بین عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها مقاومت خرد فروشی‌ها برای کاهش قیمت است.

وی ادامه داد: این رفتار طبیعی است چرا که آن‌ها محصول را در زمانی گرانی خریده‌‌اند و برای جلوگیری از زیان با قیمت بالا می‌فروشند.  کارگر با تاکید بر اینکه گوجه فرنگی فردا کشف قیمت می‌شود،‌ افزود: با کشف قیمت جدید و اعلام رسمی آن خرده فروشی‌ها نیز مجبور به کاهش قیمت خواهند بود. وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که با کشف و اعلام قیمت جدید گوجه فرنگی شاهد روند کاهشی قیمت این محصول در خرده فروشی‌ها نیز باشیم. کارگر با یادآوری اینکه سه نوع گوجه فرنگی در بازار عرضه می‌شود، گفت: از این بین سه نوع گوجه فرنگی موجود در بازار برای دو نوع گوجه فرنگی شامل انباری و بوته رس کشف قیمت انجام می‌شود. کارگر آخرین قیمت گوجه فرنگی انباری در عمده فروشی‌ها را 3 تا 5 هزار تومان و گوجه فرنگی بوته راس را 5 تا 8هزار تومان عنوان کرد.