محجوب: 

مدیران، راه زندگی با حقوق‌های پایین را به ما هم یاد بدهند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از بررسی میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده در مجلس خبر داد و گفت: هر مدیری که مدعی می‌شود با این دستمزد می‌توان زندگی کرد، راه را نشان دهد. ما هم همه دنبال او خواهیم بود.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا‌ درباره اعتراض برخی به درباره حقوق‌ها و دستمزدهای میلیونی مدیران گفت: ما نسبت به دستمزد کسی اعتراض نداریم بلکه به دستمزدهای نیروی کار اعتراض داریم. حقوق نیروی کار بسیار کوچک و پایین است.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: درست این است که بررسی شود با چه میزان دستمزد زندگی می‌توان کرد. هر مدیری که مدعی می‌شود با این دستمزد می‌توان زندگی کرد، راه را نشان دهد ما هم همه دنبال او خواهیم بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: تصور نمی‌کنم با این دستمزد یا حتی کمی بیشتر بشود در برخی از نقاط مانند شهرهای گرانی مثل تهران زندگی کرد.

وی ادامه داد: این مساله، دغدغه اصلی ما در فراکسیون کارگری است و معتقدم باید دغدغه همه باشد!

محجوب درباره اینکه گفته می‌شود در سال آینده ۲۰درصد افزایش حقوق صورت خواهد گرفت، گفت: این افزایش حقوق برای کارمندان دولت، قطعا در تعیین مزد کارگران هم تاثیرگذار است و حتما در شورای عالی کار مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارفرماها قطعا در بحث افزایش حقوق سخت‌گیرتر و کار دشوارتر خواهد بود، اظهار داشت: به زودی جلسه‌ای خواهیم گذاشت و محاسباتی را که در فراکسیون کارگری انجام داده‌ایم، در اختیار دولت و مجلس قرار می‌دهیم.

    


سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

واریز بسته حمایتی ادامه دارد

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شهرداری تهران ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان به ما بدهکار است، گفت: بسته حمایتی به‌افرادی که واجد شرایط بودند اما از قلم افتاده‌اند، تعلق می‌گیرد.

به گزارش مهر، محمدحسن زدا با اشاره به اینکه تاکنون به حدود ۱۰میلیون نفر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند و سرپرست خانوار نیز بودند، بسته حمایتی ارائه شده، گفت: افراد معترض با داشتن کد ملی خود را ارسال کنند یا می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

وی گفت: قطعا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و چنانچه واجد شرایط باشند، بسته حمایتی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

سرپرست تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیرنده درباره اینکه چه کسانی مشمول بسته حمایتی هستند با تأمین اجتماعی نیست، افزود: لیست اولیه‌ای که استخراج کردیم ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر، افرادی بودند که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی داشتند که مشمول این بسته می‌شدند ولی بعد از هم‌پوشانی به ۶ میلیون و ۱۵۰هزار نفر این بسته حمایتی پرداخت شد.

زدا با اشاره به اینکه بعضی از اعتراضات را پیگیری کردیم، گفت: به عنوان مثال یک شرکت زغال‌سنگ به دلیل مغایرتی که وجود داشت، ۳۲۰ نفر از افراد واجد شرایط دریافت بسته حمایتی در این شرکت بودند که ‌مبلغ مورد نظر به حسابشان واریز نشده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده به این تعداد نیز بسته حمایتی تعلق گرفت.

به گفته وی، به محض اینکه ایرادات واریز بسته حمایتی را دریافت کنیم در کمترین زمان ممکن پرداختی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واریز بسته حمایتی ادامه دارد و در موردهای بعدی هم این بسته به واجدین شرایط تعلق خواهد گرفت، گفت: قطعا کسانی که واجد شرایط باشند و از قلم افتاده‌اند با تأمین منابع مالی جبران خواهیم کرد.

وی به بدهی شهرداری تهران به تأمین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بیش از ۵۰۰ میلیارد تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارد و از سوی دیگر شهرداری هم حدود ۲۰ میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلبکار است‌ که سازوکار و اقدامات لازم را برای تسویه مطالبات انجام دهیم.