هادی حجازی‌فر از تماشاخانه هامونش گفت

هادی حجازی‌فر در گذشته بیشتر به خاطر فعالیت‌های تئاتری‌اش و با کارگردانی نمایش‌هایی مثل «ملاقات بانوی سالخورده» و «رومئو و ژولیت» شناخته می‌شد،  از سال ۹۴ با بازی در فیلم «ایستاده در غبار» وارد پروسه بازیگری شد. حال پس از یک وقفه او طبق گفته‌هایش به سراغ آروزیش، یعنی تأسیس یک تماشاخانه رفته است.

حجازی‌فر در نشست خبری گشایش تماشاخانه هامون گفته از سال ۷۷ که دانشجو بوده و با دوستانش گروهی را تشکیل دادند، رؤیای داشتن یک سالن تئاتر را در سر می‌پرورانده است؛ اما از آنجا که در دانشگاه دولتی درس می‌خواندند و شرایط برای کارشان بهتر بود وقتی درس‌شان تمام می‌شود و از دانشگاه بیرون می‌آیند تازه می‌فهمند چه خبر است.

وی همچنین درباره نقش سینما در رسیدن به تماشاخانه گفت: «اگر سینما نبود اصلاً رؤیای سالن داشتن به نتیجه نمی‌رسید چون هزینه‌ها واقعاً بالاست ولی حالا امیدوارم رابین‌هودوار از سینما بِکَنم به تئاتر بیاورم.»

    

اجرای نمایش «مادر» متوقف شد

بلیت‌فروشی نمایش «مادر» پس از اولین اجرایش متوقف شده است. سیدوحید فخر موسوی، رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی این توقف را به دلیل رعایت نکردن موازین تذکر داده شده، ذکر کرده است.

نمایش «مادر» به کارگردانی علی احمدی و بازی رویا میرعلمی و پژمان جمشیدی از دو خردادماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود.  رییس ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی به خبرنگار مهر درباره متوقف شدن اجرای نمایش «مادر» گفته است: « از طرف بازبین‌های شورای ارزشیابی و نظارت، گزارش حین اجرا مبنی بر رعایت نکردن موارد اصلاحی تذکر داده شده به گروه داشته‌ایم از همین رو تا برطرف نشدن موارد مورد نظر نمایش اجرا نخواهد شد.»

البته  فخر موسوی تأکید کرده است پس از  بازبینی مجدد نمایش، با هماهنگی گروه و بعد از رعایت موارد تذکر داده شده امکان از سر گرفته شدن اجرا وجود دارد.

    

شبنم قلی‌خانی با «تنها راه ممکن» در شانو

نمایش «تنها راه ممکن» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی شبنم قلی‌خانی از روز چهارشنبه پنجم تیرماه در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود. این نمایش هر شب رأس ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی آرام احمدی‌نیا، مهدی افشاری، محمد بختیاری، سعید بینا، نگین پزشکی، فاطمه پریدار، کیانا تاجیک، الهه جامی، محمد حاجی محمدی، پارسا خسروی، امیرحسین رحمانی، فردین رحمان پور، سعید ره نورد، علیرضا رئیسی، ماکان سیگارچی، ندا سهرابیان، گلناز شیرانی، زهرا عبدالهی، دینا غلامی، امیر فرمانی، امیرحسین مرادی، کامیار مهدیزاده، نگار مهری، محسن مولایی و محمدرضا نیکزاد به ایفای نقش می‌پردازند. از دیگر عوامل نمایش «تنها راه ممکن» می‌توان به تهیه‌کننده الهه کمال‌خانی، تبلیغات مجازی میلاد لطیفی، طراح پوستر امیرحسین صید‌آبادی، طراح تیزر محمد علوی، مشاور رسانه‌ای سید محمد صادق سیادت اشاره کرد.