هنرمندان تئاتر و سینما در مراسمی یاد و خاطره محمد مطیع را در تالار «سنگلج» گرامی داشتند.

 به گزارش ایسنا، مراسم یادمان محمد مطیع ـ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون ـ عصر شنبه ٣١ فروردین در تماشاخانه «سنگلج» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که مسعود فروتن اجرای آن را برعهده داشت، آناهیتا ایزدپارسا قطعه‌ای موسیقی برای حاضران نواخت. سپس ایرج راد روی صحنه آمد و درباره محمد مطیع گفت: من هر گوشه از این سالن را نگاه می‌کنم یاد او می‌افتم. همواره کارهایی که می کرد و نقش‌هایی که خلق می‌کرد، در اوج قرار داشت و به یادماندنی بود. محمد مطیع را در نقش ‹›داوود›› کاری از رکن‌الدین خسروی به یاد می‌آورم که چه خوش درخشید. در ادامه مسعود فروتن خاطراتی از زنده یاد محمد مطیع را برای حاضران تعریف کرد.

سپس ویدئویی از  هنرمندانی چون علیرضا مجلل، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، محمدرضا ورزی پخش شد که در آن خاطراتی از محمد مطیع تعریف کردند و  درگذشت او را تسلیت گفتند. 

بعد از آن، کلیپی از تئاترها، سریال‌ها و فیلم‌هایی که محمد مطیع در آن نقش آفرینی کرده بود، پخش شد. سپس کلیپ دیگری از فیلم‌های محمد مطیع پخش شد.  

در پایان هم ده دقیقه از بازی محمد مطیع در فیلم «سلندر» نمایش داده شد. این بازیگر سینما و تلویزیون  ۲۹ اسفندماه در منزل شخصی خود در کشور سوئد و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.