رسوایی آرای جعلی به نفع «برنده باش»؛   

رای‌گیری جشنواره جام جم متوقف شد!

در حالی که برنامه «نود» در رای گیری برنامه‌های شاخص جشنواره تلویزیونی جام جم اول بود، از شب گذشته انبوهی پیامک‌های مشکوک برای عده زیادی ارسال شد که حاکی از رای آن‌ها به برنامه «برنده باش» بود و رای این برنامه با اجرای محمدرضا گلزار را ناگهان بالا برد. دبیر جشنواره جام جم این مشکل را تایید کرده است.

هم‌چنین برای عده دیگری که به «نود» رای داده بودند، پیامکی ارسال شده که رای آن‌ها تغییر کرده و به «برنده باش» رای داده‌اند و کاربران زیادی با گرفتن اسکرین‌شات از این پیامک و اشتراک آن در فضای مجازی به این اتفاق اعتراض کرده‌اند. 

مسعود احمدی ‌افزادی دبیر جشنواره جام جم ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای پیگیری این ماجرا بیان کرد: «ما در دبیرخانه جشنواره جام‌جم هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و طی جلسه‌ای به بررسی پیامک‌ها و موارد مرتبط با این قضیه می‌پردازیم و به طور جدی نسبت به این مسئله اقدام خواهد شد.»

    


رقابتی برای سریال‌های تلویزیون و نمایش خانگی

سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی به جشنواره فیلم شهر می‌آیند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌شهر، در این دوره از جشنواره بخش تازه‌ای با عنوان «مسابقه سریال» که در زیرمجموعه مسابقه سینمای ایران تعریف شده، شامل مجموعه سریال‌های خانگی 

و تلویزیونی است. آثار تولید شده از فروردین ماه ۱۳۹۱ تاکنون می‌توانند جهت شرکت در بخش مسابقه و ارزیابی هیأت داوران برای دریافت تندیس جشنواره و جایزه نقدی در سایت جشنواره ثبت نام و در این دوره شرکت کنند. در این بخش شش تندیس به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی شامل: بهترین فیلم نامه، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و همچنین بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری به برگزیدگان اهدا خواهد شد. ثبت‌نام اینترنتی آثار از طریق سایت جشنواره به نشانی:

www.shahrfilmfest.com و تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۸ امکان‌پذیر است. 

    


فیلم‌های اد هریس در بخش مرور آثار شبکه نمایش

این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از «اد هریس»، دربخش صحنه‌گران (مرور آثار) شبکه چهار پخش می شوند.  اولین بازی سینمایی اِد هریس در تاریخ ۱۹۷۸ و در فیلم «اغما» صورت گرفت با این‌حال بازی در کنار چارلز برانسون در فیلم «خط مرزی» بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. وی موفق شد دو بار نامزدی اسکار نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم‌های «آپولو ۱۳» و «نمایش ترومن» را به دست بیاورد تا این‌که وی در سال ۱۹۹۹ تصمیم به ساخت فیلمی درباره نقاش بزرگ، جکسون پولاک گرفت. فیلمی که خودش کارگردان آن بود و برای بازی در نقش پولاک نیز موفق شد این‌بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود. «پولاک» ثابت کرد اِد هریس علاوه بر بازیگری، کارگردان با استعدادی نیز هست.