رویا رشیدی گفت: افرادی که به عنوان مدل نقاشی مقابل من می‌نشینند، می‌توانند نشان‌دهنده فرهنگ، زمان و احساسات غالب جامعه باشند. رشیدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: پنج سال است که به طور هم‌زمان نقاشی فیگور و طبیعت انجام می‌دهم و قرار بود این دو مجموعه کارهایم را با هم در یک نمایشگاه ارائه کنم. اما با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتم فیگورها را در یک نمایشگاه مجازی و پس از آن طبیعت‌ها را به صورت حقیقی به نمایش بگذارم.

رشیدی ادامه داد: من برای نقاشی از طبیعت به فضای طبیعی می‌روم و فیگورها را از روی مدل زنده نقاشی می‌کنم. به نظرم طبیعت و فیگورها به هم ربط دارند و شباهت‌های زیادی در آن‌ها هست. زمانی که فیگور انسان را از روی مدل زنده کار می‌کنم احساس می‌کنم درونم با درون آن انسان ارتباط پیدا می‌کند و اثر نهایی تلفیقی از حال و هوای خودم و آن شخص است.

او درباره جایگاه نقاشی فیگوراتیو در هنر معاصر گفت: به نظر من همه‌چیز به روز می‌شود اما از بین نمی‌رود.  اگر نقاشی فیگور در دوران کلاسیک رایج بوده است، الان هم به روز شده و متناسب با زمان تغییر کرده است. من تحت تاثیر سبک خاصی کار نمی‌کنم و اعتقاد دارم که امروزه بیشتر شیوه‌های فردی رواج پیدا کرده و فردیت افراد غالب شده است. قبلا فرهنگ جمعی وجود داشت اما الان همه‌چیز شخصی شده است. این مسئله تنها در مورد هنرمندان صدق نمی‌کند بلکه همه مردم این فردیت را به شکلی در زندگی خود نشان می‌دهند. حتی فکر می‌کنم هرکسی وقتی پا به فردیت بگذارد و به درون خودش گوش دهد می‌تواند به طریقی یک هنر را بروز دهد. امروز،یکشنبه 12اردیبهشت آخرین روز نمایشگاه مجازی آثار رویا رشیدی در نگارخانه بهارک است.