مدیر کل هنرهای نمایشی در گفتگویی با هنر آنلاین به برخی مسائل روز تئاتر ایران پاسخ داد و در پاسخ به مخالفان تعیین حریم تئاتر شهر که این روزها بر تعدادشان افزوده می‌شود، گفت: «ما حصار نمی‌کشیم؛ ولی مخالفان حصارکشی بگویند چطور از بنای تئاتر شهر حفاظت کنیم؟ ژست روشنفکری گرفتن مشکلی از تئاتر ما دوا نمی‌کند.» قادر آشنا، افزود: «دوستانی که می‌گویند چرا باید دور تئاتر شهر را حصار بگذاریم، بیایند به ما بگویند چه‌ کار کنیم تا روی دیوار تئاتر شهر یادگاری ننویسند و اگر از مسئولان ثبت جهانی آمدند به ما نخندند؟ دوستان بیایند به ما یاد بدهند که چگونه از این اتفاق‌ها جلوگیری کنیم؟ ما حصار نمی‌کشیم ولی بگویند چطور از این بنا حفاظت کنیم؟ هنرمند ما در تئاتر شهر دارد اجرا می‌رود و یک‌دفعه صدای درگیری محوطه پارک دانشجو در سالن می‌پیچید و باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شود.»

او در ادامه تولید پرسش‌هایش انتقاد هم کرد و گفت: «آیا تالار وحدت، کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد که حفاظ دارند خراب شده‌اند که ما نگران خراب شدن اینجا هستیم؟ آن‌هایی که نگران این موضوع هستند به ما بگویند این مسئله را چطور حل کنیم؟»

مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین درمورد برنامه‌های نمایشی در ایام نوروز گفت:  «فرایند تئاتر در ایام عید به شکل عادی ساری و جاری است و علاوه بر آن عید نوروز بهترین فرصت برای اجرای برگزیدگان جشنواره خیابان تئاتر ایران است که در استان‌ها نمایش خود را اجرا کنند.»

بر این اساس قرار است پهنه رودکی فضایی برای اجراهای خیابانی به‌همراه ضبط و پخش آنان در فضای مجازی باشد.

اگرچه هنوز تمامی این مصاحبه منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد طبق گفته‌های قادر آشنا تئاتر شهر از ذیل برنامه‌های خیابانی حذف شده است. در دو جشنواره فجر و مقاومت نیز بخش خیابانی در پهنه رودکی و در فضای محصور تالار وحدت اجرا شد تا به‌نوعی از تجمع مخاطبان گذری جلوگیری شود.

با توجه به اختلاف نظر موافقان و مخالفان تعیین حریم تئاتر شهر، حذف نمایش‌های خیابانی از حریم بیرونی تئاتر شهر می‌تواند به‌ مثابه پیامی به مخالفان باشد. اینکه تئاتر شهر جای امنی برای اجرای خیابانی نیست. اگرچه توجیه این امر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ اما شیوه اجرا در حصار وحدت نیز ماهیت خیابانی بودن اجراها را زیر سؤال می‌برد.