امیر دژاکام، نویسنده و کارگردان تئاتر از اجرای نمایش «ایوب خان» خبر داد. قرار است این اثر در ماه‌های باقیمانده سال ۹۹، در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رود و همه چیز منوط به حذف محدودیت‌های کرونایی است.

دژاکام به خبرگزاری مهر گفته است: «از بهمن سال ۹۸ تا الان نمایش «ایوب خان» همراه من بوده و در فضاهای بازی چون چیتگر، کاخ سعدآباد و آبشار تهران نیز اجراهای معدودی داشتیم؛ ولی به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران اجرای نمایش متوقف شد.»

آخرین اثر دژاکام سال گذشته در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته بود. با تعطیلی تئاترها و سینماها فعالیت‌های تئاتری این هنرمند و استاد دانشگاه نیز به مدت یک سال تعطیل بوده است. او در اعتراض به تعطیلی طولانی‌مدت گفته است «یک ساندویچی کوچک با ابعاد ۴ در ۶ متر باز است و مقابل یخچال آن ۲۰ نفر منتظر گرفتن ساندویچ ایستاده‌اند اما سالن‌های سینما نظیر سینما آزادی و سالن‌های تئاتر نظیر سالن اصلی و تالار وحدت که سقف‌های بلندی دارند و حضور مخاطب با فاصله گذاری در آنها کم خطر است، باید تعطیل باشند. بازارهای خرید و فروش باز و مملو از جمعیت هستند اما نمی‌دانم چرا باید سالن‌های سینما و تئاتر بسته بمانند.»

دژاکام درباره هزینه‌های تولید نمایش «ایوب خان» نیز صحبت کرده است و گفته «من روی گنج نخوابیده‌ام و متصل به سرمایه‌داری که بخواهد پول خود را از طریق هنر شستشو دهد نیستم. نمایش باید متکی به خود نمایش و متنی که دارای اندیشه است باشد نه متکی به چوب و تخته و برخی بازیگران مطرح تکراری که همه نقش‌ها را به یک شکل بازی می‌کنند و توقعات و دستمزدهای عجیب و غریب دارند.»

سالن‌های تئاتر از شهریور امسال تعطیل بوده و قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وعده داده با وزرای مربوطه برای حذف محدودیت‌ها رایزنی کند.