جشنواره تئاتر فجر دیروز شنبه، ۱۱ بهمن شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر، هم‌زمان با نخستین روز برگزاری نمایش‌هایی در بخش‌های «صحنه‌ای»، «خیابانی» و «دیگرگونه‌ها» اجرا شد.

مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان نخستین روز از «اجراهای صحنه‌ای» آثار این دوره از جشنواره بودند.

«۴۰ سال تئاتر مقاومت» در قالب اسناد دیجیتال روایت می‌شود

نمایشگاه مجازی «اسناد۴۰سال تئاتر مقاومت» عنوان رویداد ویژه‌ای در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر است که به گردآوری داده‌های بصری از جمله مجموعه‌ی اجراهای مقاومت (صحنه‌ای، محیطی و انواع تئاترهای بیرونی، خیابانی، تئاتر در نهادهای نظامی و پادگان‌ها، تئاتر در جبهه، تئاتر در پناهگاه و در مدارس، تله‌تئاترها)، نمایشنامه‌ها، کتاب‌های مرجع، جشنواره‌ها، رویدادها، همایش‌ها و سمینارهای پژوهشی، شهدای هنرمند تئاتر و پایان‌نامه‌های مقاومت پرداخته است.  

در این نمایشگاه  رویدادهای مربوط به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و مسائل متعاقب آن تعریف شده است. مدیریت این نمایشگاه را حسین ملکی برعهده دارد.

این نمایشگاه  در روزهای 14 تا 20 بهمن  با ارائه‌ بخش‌‌های مختلف به صورت روزانه در سایت جشنواره تئاتر فجر به نشانی www.fitf.ir  و سایت ایران تئاتر به نشانی  www.theater.ir، صفحه اینستاگرام جشنواره با شناسه کاربری @thfadjrtheaterfestival39 و گروه چندرسانه‌ای روزنامه ایران دردسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین  نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در اولین روز از برگزاری این رویداد از ساعت 11 در ایستگاه راه آهن تهران افتتاح شد.

نمایشگاه عکس و پوستر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با نمایش 102 اثر به صورت حضوری در سه شهر تهران، کاشان و تبریز و به صورت آنلاین در گالری‌های مجازی برگزار می‌شود.

گالری‌های مجازی بام، گالری مجازی خانه هنرمندان ایران، صفحه اینستاگرام و سایت جشنواره تئاتر فجر، سایت ایران تئاتر و... نیز میزبانان آنلاین این بخش از جشنواره هستند.

نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر 11 تا 22 بهمن در دو فضای حضوری و آنلاین میزبان علاقه‌مندان است.