فعالیت ۷ مرکز درمان و بازپروری زنان معتاد در استان تهران

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از نگهداری و درمان ۲۴۴ زن معتاد متجاهر در ۷ مرکز درمان و بازپروری استان تهران خبر داد.

فرزانه جوادی با اشاره به این‌که به دنبال طرح ساماندهی معتادان در محلات شوش، هرندی و مولوی تا کنون ۲۴۴ زن معتاد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند، گفت: در حال حاضر هیچ زن معتادی نیست که بعد از جمع‌آوری به دلیل کمبود فضای نگهداری، از وارد شدن به فرایند درمان و بازپروری بازمانده باشد. وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز نگهداری از زنان معتاد در استان تهران اظهار کرد: ظرفیت این مراکز بین ۴۰ تا ۶۰ نفر است و تنها یکی از این مراکز به دلیل داشتن فضای بیشتر و مناسب‌تر، ظرفیت پذیرش ۸۰ زن معتاد متجاهر را دارد. معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران با بیان این‌که طرح جمع‌آوری این معتادان از ۹ بهمن ماه سال جاری در محله‌های مذکور آغاز شده است، تصریح کرد: این زنان در دو مرحله جمع‌آوری شده‌اند و ۲۴۴ نفر از آن‌ها در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ مراحل درمان خود را طی می‌کنند.

    


رئیس پلیس تهران بزرگ :

ساماندهی کودکان کار و زباله‌گرد برعهده شهرداری است 

رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا پلیس قصد دارد؛ در سامان‌دهی کودکان کار و زباله‌گرد در منطقه هرندی ورود کند، گفت: خیر، ساماندهی زباله‌گردها و کودکان بر عهده شهرداری است. برخی از گاراژها در این منطقه محل خرید و فروش زباله‌هاست که شهرداری باید برای آن تمهیداتی بیندیشد.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای محله هرندی، شوش و مولوی تصویب شده، برای اقدامات فرهنگی و مرحله تثبیت و ترمیم این منطقه است. از این بودجه برای راه‌اندازی مساجد و انجام کارهای فرهنگی استفاده می‌شود.

    


با حضور نایب‌رئیس ستاد شورایاری‌ها؛‌

سامانه «محله‌یار» رونمایی شد

سامانه محله‌یار با حضور نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و مسئولان ستاد شورایاری‌ها و تعدادی از فعالان محیط زیستی و اعضای شبکه تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی استان تهران همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی رونمایی شد. این سامانه یک نرم‌افزار موبایلی است که موجب تسهیل در انعکاس مشکلات شهری تهران و هم‌چنین افزایش ارتباطات شهروندان با شورایاران و هم‌چنین اعضای شورای شهر تهران می‌شود.  استفاده‌کنندگان این از سامانه می‌توانند مشکلات محلات خود را در چهار حوزه عمرانی، محیط زیستی، فرهنگی و آموزشی با قابلیت ثبت تصاویر گزارش کرده و به‌صورت مستقیم به سیستم شورایاری ارسال کنند. در این چارچوب، شورایاران به آسانی متوجه خواهند شد که در کدام مناطق و محلات، مردم با چه مشکلاتی مواجه بوده و چه درخواست‌هایی دارند.  سید آرش حسینی میلانی، نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌‌های شورای شهر تهران  با بیان این‌که در طراحی این سامانه از نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان تهران استفاده کرده‌ایم، اظهار داشت: این سامانه می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در روند مدیریت شهری شود. در واقع، این سامانه می‌تواند به تغییر رویکرد مدیریت شهری را از محوریت شهرداری به محوریت شهروندان و شهر انسان‌مدار کمک کند.