به دنبال انتشار بوی بد در تهران  صورت می‌گیرد

پایش ویژه «بو»  در هوای پایتخت

چهارشنبه هفته پیش (۱۲ دی‌ماه)، بویی نامطبوع هوای برخی مناطق تهران را دربرگرفت و موجب آزار و نگرانی شهروندان شد. با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد در مورد منشا بو، مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طی برنامه‌ای ویژه و فشرده «ترکیبات آلی و گازهای محیطی» را در مناطقی از تهران که شدت بو بالا بود، پایش می‌کند.

شینا انصاری افزود: برای تعیین پارامترهای مولد بو باید با استفاده از پمپ‌های مکنده از مناطقی که در آن شدت بو بالاست، نمونه‌برداری و به آزمایشگاه گاز کروماتوگرافی برای تعیین پارامترها منتقل شود. وی تاکید کرد: در مورد بوی نامطبوعی که عصر روز چهارشنبه (۱۲ دی)، در برخی مناطق تهران منتشر شد به‌نظر می‌رسد باید در مکان‌هایی که شدت بو بیشتر بود نمونه‌برداری از هوای محیط با پمپ‌های مکنده صورت گیرد و پس از انتقال به آزمایشگاه، نوع گاز متصاعد شده شناسایی شود بنابراین به منظور جلوگیری از مشکل احتمالی آتی ، دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت زیست با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران طی هفته جاری برنامه فشرده‌ و ویژه‌ای را به منظور پایش ترکیبات آلی فرار و گازهای محیطی، در مناطقی از تهران که بیشترین گزارش شدت بو را داشته‌اند، انجام می‌دهد. 

    


پیش‌بینی مجمع جهانی اقتصاد درباره رفع شکاف جنسیتی: 

۱۰۸ سال برای رفع نابرابری‌ میان زنان و مردان 

گزارش شکاف جنسیتی سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده که برای کل شاخص‌ها ۱۰۸ سال تا رفع نابرابری‌ها زمان لازم است؛ و در حوزه اقتصاد ۲۰۲ سال، در سیاست ۱۰۷ سال، در آموزش ۱۴ سال و در سلامت نیز حدود ۱۴ سال به فرصت نیاز است تا نابرابری‌های جنسیتی در جهان رفع شوند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شکاف جنسیتی یکی از چند شاخصی است که نابرابری‌های جنسیتی را سنجش می‌کند. برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱۱۵ کشور در این ارزیابی شرکت کردند و امسال بعد از گذشت ۱۲ سال بیشترین حجم نمونه وجود داشته که به ۱۴۹ کشور رسیده است. در آخرین گزارش، ایران در مجموع ۱۴۹ کشور در رتبه ۱۴۲ و جزو ۱۰ کشور با بیشترین شکاف جنسیتی قرار گرفته است. 

    


معاون سازمان بهزیستی خبر داد؛

ایجاد مرکز درمان کودکان معتاد 

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که مرکز درمان کودکان معتاد راه اندازی می‌شود ، گفت: ۵ هزار خانوار تحت پوشش طرح خانه‌به‌خانه پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند. فرید براتی سده به طرح‌های پیشگیرانه سازمان در خصوص اعتیاد اشاره کرد و گفت: اجرای پیمایش ملی خانواده در شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان یکی از برنامه‌های مهمی بود که از سوی بهزیستی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و در این طرح اقدامات پیشگیرانه خانه‌به‌خانه انجام شد. وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۵۰۰۰ هزار خانوار تحت پوشش طرح پیشگیرانه خانه به خانه قرار می گیرند، افزود: طرح الگوی نوین در پیشگیری از اعتیاد در محلات پر خطر یکی دیگر از طرح‌های  در حال اجراست که تا کنون در ۲۵ محله پر خطر اجرایی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد پوشش محلات به ۳۵ محله برسد. براتی سده از ایجاد مرکز درمانی کودکان معتاد نیز خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر مرکز درمانی برای کودکان معتاد درکشور وجود ندارد قصد داریم مرکزی را برای درمان این کودکان ایجاد کنیم.