معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دیروز اعلام کرد «جشنواره دهکده ملل و هنر و بازی‌های شهری» با هدف ارتقای سلامت روان کودکان ۱۸ تا ۲1 مهرماه در پارک ملت برگزار می‌شود. این جشنواره از سوی گروه هنر و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری شبکه جهانی USERN و اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار می‌شود.

نیما رضایی گفت: در آستانه روز جهانی سلامت روان قرار داریم که امسال شعار خود را «سلامت روان کودکان، نوجوانان و جوانان در جهان در حال تغییر» قرار داده است. ما جشنواره دهکده ملل، هنر و بازی‌های شهری را با هدف سلامت روان کودکان و در راستای شعار روز جهانی سلامت روان برگزار می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: در این جشنواره تعدادی غرفه برپا می‌شوند که در آن هنر‌های مختلف ایران و کشور‌های جهان به کودکان معرفی و فضا‌هایی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد تا به بازی و نقاشی بپردازند ضمن این‌که ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۸۰۰ دانشجوی خارجی داریم، ۴۰ تن از این دانشجو‌ها غرفه داشته و در این غرفه‌ها فرهنگ خود را معرفی می‌کنند. دانشجو‌های هنرمند کار‌های هنری خود را به نمایش گذاشته، انواع بازی‌های محلی و بومی معرفی، اجرای پرفورمنس‌های بازیافت زباله توسط کودکان، شاهنامه خوانی، مسابقه، رادیوی زنده از جمله بخش‌های دیگر این جشنواره است.

۱۵ غرفه با زیرشاخه‌های سلامت روان و اجرای بازی‌های محلی از جمله برنامه‌های این دهکده است که از ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان ملت برپا است.