فصل جدید برای هواداران نفت‌آبادان با محرومیت از حضور در ورزشگاه تختی آغاز شد و حالا به نظر می‌رسد آنها باید خودشان را آماده محرومیتی جدید و سنگین کنند.

اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات جمعه‌شب آبادان گفته است:«دیدن چهره یک داور که در حال انجام وظیفه بوده بسیار ناراحت کننده است. او یک مقام رسمی مسابقه و به عنوان قاضی بوده است و خانواده دارد و ممکن است پدر یا یک برادر باشد. اینکه فقط به جرم انجام وظیفه مضروب یا مصدوم شود قابل قبول نیست. اگر آن سنگ بالاتر برخورد می‌کرد ممکن بود خدای ناکرده تمامیت سلامت یک فرد را به خطر بیندازد. آن وقت اگر همه ما ابراز تاسف کنیم برای خانواده آن فرد هیچ فایده‌ای ندارد. با دقت گزارش‌ها را می‌بینیم و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. درست است که حکم انضباطی هیچ وقت به طور صددرصد بازدارنده نخواهد بود اما به هر حال ما هم باید کم کم به سراغ بخش‌های سنگین تنبیهات آیین‌نامه برویم.

طبق آیین‌نامه انضباطی جدید زمانی برای دفاع به متخلف چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی داده می‌شود. اگر سریع‌تر گزارش‌ها به دست ما برسد ما هم کارها را انجام می‌دهیم اما بعید است که تا آخر هفته این حکم صادر شود.

 اگر پنج یا ۶ روز هم طول کشید به معنی تاخیر نیست و دلیلش ضوابطی است که حتما باید اجرا شود. اگر بخواهیم رای فوری صادر کنیم آیین‌نامه جدید این اجازه را به ما داده است. امیدواریم بتوانیم حکم خوب و بازدارنده‌ای را صادر کنیم.»

حسن‌زاده در ادامه اشاره‌ای هم به اشتباهات داوری داشته و گفته است:«همه دنیا می‌دانند حتی اگر یک روز خدای ناکرده روز خوب داور نباشد می‌توان این موارد را با تذکر و انتقال به کمیته داوران پیگیری و با آن داور برخورد کرد. اگر کمیته داوران به این نتیجه برسد که عملکرد یک داور ضعیف بوده با او برخورد می‌شود. ما در این باره قضاوت نمی‌کنیم اما اینکه بعد از بازی برخی از مقامات تیم با توجیه تماشاگران درباره داوری حرف می‌زنند با علم فوتبال نمی‌خواند.»