به همت معاونت زنان و خانواده صورت گرفت؛

معرفی برگزیدگان فیلم فجر در بخش «زنان» و «خانواده» 

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌هایی را که به موضوع زنان و خانواده پرداخته‌اند از دو زاویه توجه به «خانواده» و «حقوق زنان» داوری خواهد کرد.

شاخص‌های مورد توجه معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور برای انتخاب فیلم برگزیده در حوزه خانواده عبارتند از: پرداختن واقع گرایانه به آسیب‌های خانواده با پرهیز از ترویج خشونت، ترسیم ضرورت اخلاق و عدالت در خانواده، پرداختن به عواقب نبود مهارت‌های ارتباطی در خانواده و ضرورت گفتگو و تاثیر شادی و نشاط در پایداری خانواده.

هم‌چنین شاخص‌ها برای انتخاب فیلم برگزیده در حوزه مسائل و حقوق زنان عبارتند از: دفاع از هویت زن در خانواده و جامعه صرف نظر از مادر یا همسر بودن، ترسیم نقش‌های چندگانه زن ایرانی، بیان واقع‌گرایانه آسیب‌های موجود در جامعه زنان، ترسیم چهره مادرانه موفق، ترسیم چهره همسری موفق و ارائه راهکارها برای کاهش آسیب‌های جامعه زنان.

شیرین احمدنیا، طهورا ابوالقاسمی و اشرف گرامی‌زادگان فیلم‌های سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را در بخش تجلی اراده ملی از زاویه نگاه «زنان» و «خانواده» داوری می‌کنند.

بر اساس این گزارش در مراسم اختتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم برگزیده در دو حوزه «خانواده» و «زنان» مورد تقدیر و اعطای جایزه قرار خواهند گرفت.

    


همزمان با روز جهانی سرطان اعلام شد

فراخوان اهدای «پلاکت»برای درمان مبتلایان سرطان

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان این‌که برای پاسخ به نیاز بیماران سرطانی هیچ راهی به جز اهدای مستقیم پلاکت نداریم، گفت: باید توجه کرد که هر فرد می‌تواند ۲۰ بار در سال پلاکتش را 

اهدا کند.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله گفت: باید توجه کرد که در کشور سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پلاکت تولید و مصرف می‌شود که ۷۰ درصد پلاکت‌های تولیدی هم برای بیماران سرطانی 

استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که میزان تولید پلاکت در کشور طی ۱۰ سال گذشته از ۴۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است، افزود: برای پاسخ به نیاز بیماران سرطانی هیچ راهی به جز اهدای مستقیم پلاکت و جداسازی مستقیم پلاکت‌ها از خون اهدا کننده نداریم. 

روش اهدای مستقیم پلاکت در مقایسه با اهدای خون زمان طولانی‌تری از اهداکننده می‌گیرد، اما محصولی با کیفیت‌تر را در اختیار بیمار قرار می‌دهد..

پورفتح‌الله تاکید کرد: اهدای پلاکت، مانند اهدای گلبول قرمز محدودیت اهدای چهار بار در سال را ندارد و هر فرد می‌تواند ۲۰ بار در سال پلاکتش را اهدا کند. 

بر این اساس مردم را به انجام یک کار خیر، نذر اهدای پلاکت و تجربه اهدای مستقیم پلاکت که زیرساخت آن‌را در تمام مراکز استانی انتقال خون کشور فراهم کرده‌ایم، دعوت می‌کنم.