مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

هیچ مانعی برای بیمه شدن افراد وجود ندارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در ابتدای تأسیس سازمان۸۰ هزار نفر از روستاییان تحت پوشش بودندو امروزه جمعیت تحت پوشش روستاییان به حدود ۲۱ میلیون نفر رسیده است.‌ طاهر موهبتی افزود: علاوه بر تحت پوشش بیمه بودن ۲۱ میلیون روستایی، نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سایر اقشار و ‌بهزیستی نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند. ‌ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره موفقیت‌های اخیر این سازمان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، صندوق بیمه همگانی سلامت ‌نیز راه اندازی شد و نزدیک به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند. ‌ رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر هیچ مانعی برای بیمه شدن افراد در کشور وجود ندارد و اگر کسی ‌پوشش بیمه‌ای ندارد، به این دلیل است که خودش مراجعه نکرده و در نتیجه تاکنون بیمه نشده است.

شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده

همچنین به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود. محمدرضا واعظ مهدوی نگرانی از آینده افراد بدون بیمه را دغدغه دولت و مدیران صندوق دانست و یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست. به گفته وی با توجه به نبود کارفرمای مشخص در فعالیت‌های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است. به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه روستاییان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تنظیم جداول حقوق صندوق تا سال ۱۴۲۰ تصریح کرد: در گام بعدی کارشناسان صندوق به دنبال تنظیم جداول حقوق تا سال ۱۴۷۰ هستند تا مشکلی در عمل به تعهدات صندوق در درازمدت به وجود نیاید.

    


سلفی مرگبار جوان 28 ساله رفسنجانی با قطار

روز شنبه 13 بهمن ماه جوان رفسنجانی که برای تفریح و گرفتن عکس سلفی با دوستان خود روی ریل قطار قرار گرفته بود با بی‌توجهی به نزدیک شدن قطار جان خود را از دست داد. رئیس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده مرگ جوان رفسنجانی بر اثر برخورد با قطار گفت: در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شده است.

اویس ریاحی اظهار داشت: عصر روز شنبه ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه، پنج جوان رفسنجانی برای تفریح و گرفتن عکس سلفی به روی ریل قطار احمدآباد بخش کشکوئیه می‌روند که پس از نزدیک شدن قطار، لوکوموتیوران با بوق‌های متعدد و علامت‌های هشدار آنان را مطلع می‌کند.

این مقام قضایی گفت: با هشدارها و علامت‌های لوکوموتیوران، چهار نفر از روی ریل کنار می‌روند اما متأسفانه یک جوان ۲۸ ساله که بر روی دوربین خود متمرکز بوده است لحظه آخر متوجه نزدیک شدن قطار می‌شود و هنگام فرار لباس وی به قطار گیر می‌کند و متاسفانه روی ریل می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سرعت قطار در لحظه ورود به حریم ایستگاه احمدآباد کشکوئیه بیش از حد مجاز و قانونی بوده است و علی‌رغم این‎که امکان توقف داشته است متاسفانه ترمز نکرده است. ریاحی با اشاره به این‎که این حادثه در حریم ایستگاه اتفاق افتاده است و آن منطقه محصور نبوده و نگهبانی هم حضور نداشته است، بیان داشت: در همان ساعات اولیه حادثه تحقیقات ماجرا آغاز شد و در صورتی ‌که تخلفی صورت گرفته باشد با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه رفسنجان خاطرنشان کرد: موضوع جهت تعیین میزان درصد تقصیر طرفین به هیات تخلفات راه آهن ارسال شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.