داوران مسابقه نمایش‌های رادیویى معرفى شدند 

پنج هنرمند برجسته‌ رادیو، آثار بخش مسابقه نمایش رادیویی را داوری خواهند کرد.

به گزارش از روابط عمومی سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر داوران بخش مسابقه‌ نمایش رادیویی متشکل از مسعود فروتن، ایوب آقاخانی، جواد پیشگر، شکر خدا گودرزی و فریبا متخصص خواهند بود.

بخش نمایش‌های رادیویی از مجموعه برنامه‌های ویژه‌ی دبیرخانه‌ فجر، به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سال جاری بوده و با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش برگزار می‌شود.

ده نمایش راه‌یافته به مرحله‌ی داوری، در سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه اجراشده و هم‌زمان به‌طور زنده از رادیو نمایش پخش خواهند شد.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن تا چهارم اسفند برگزار خواهد شد.

    


لغو اجرای دو نمایش لهستانی  در جشنواره تئاتر فجر

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی کشور لهستان، اجرای دو نمایش از این کشور را در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لغو کردیم. شهرام کرمی درباره وضعیت حضور نمایش‌های کشور لهستان در بخش بین‌الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به سیاست‌های ضد ایرانی این کشور گفت: علی‌رغم این‌که ما از تقریبا یک سال پیش برای حضور دو نمایش اصلی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از کشور لهستان رایزنی کرده بودیم، در اعتراض به سیاست دولت لهستان و نشست ضد ایرانی که قرار است در کشور لهستان برگزار شود، تصمیم گرفتیم اجرای این نمایش‌ها را در جشنواره تئاتر فجر لغو کنیم. وی ادامه داد: به دو گروه نمایشی اطلاع‌رسانی و اعلام کردیم که با نهایت احترام به هنرمندان و گروه‌های نمایشی، در اعتراض به سیاست خصمانه‌ای که دولت لهستان در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده نمی‌توانیم میزبان هنرمندان کشور لهستان باشیم. مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان تأکید کرد: بر اساس تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم، اجرای نمایش‌های «سکوت» که قرار بود به‌عنوان یک نمایش محیطی عظیم در پارکینگ تالار وحدت اجرا شود و «شهر بد» که قرار بود در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، لغو شد. 

    


در تابستان ۲۰۱۹؛ 

۲۷ بازیگر سه اثر شکسپیر را  به صحنه می‌برند

کمپانی رویال شکسپیر انگلستان قصد دارد با کارگردانی هنری گرگوری دوران ۳ نمایش ویلیام شکسپیر را در فصل تابستان ۲۰۱۹ روی صحنه ببرد. به گزارش سایت کمپانی رویال شکسپیر انگلستان، برنامه جدید کمپانی رویال شکسپیر برای فصل تابستان ۲۰۱۹ مشخص شد و قرار است برای اولین بار و به‌صورت همزمان سه اثر از ویلیام شکسپیر با حضور ۲۷ بازیگر تمرین و به ترتیب روی صحنه بروند. گرگوری دوران از کارگردان‌های مطرح کمپانی رویال شکسپیر کارگردانی هنری این پروژه را بر عهده دارد. قرار است طی برنامه‌ریزی انجام شده نمایش‌های «هر طور که شما دوست دارید» با کارگردانی کیمبرلی سایکس، «رام کردن زن سرکش» با کارگردانی جاستین آدیبرت و «قیاس برای قیاس» با کارگردانی گرگوری دوران، در این پروژه روی صحنه بروند. این سه نمایش قرار است در ابتدا در کمپانی رویال شکسپیر روی صحنه بروند و پس از آن طی یک سال آینده در قالب یک تور در شش سالن تئاتر دیگر نیز اجرا خواهند شد.