لبخند در شهر تکرار می‌شود

از 18 دی ماه، اکران ۴۵۰ تابلوی کمپین لبخند شهر با هدف گسترش فرهنگ لبخند زدن در بین شهروندان در تمامی فضاهای تبلیغاتی شهر مشهد به صورت گسترده آغاز شده و آن‌طور که مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفته است اکران این تابلوها تا ۱۰ روز آینده ادامه داد. محمدرضا اسماعیل‌زاده درباره کمپین لبخند شهر که به همت شهرداری مشهد و با مشارکت مؤسسه فرهنگی شهرآرا کار خود را آغاز کرده است، گفت: این تابلوها در تمام مناطق ۱۳گانه شهر جانمایی شده است؛ هم‌چنین این تابلوها با ۸ پیام و ۲۵ طرح متفاوت آذین‌بندی شده است. مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ادامه داد: ایجاد فضای متفاوت روحی و ترویج فرهنگ مهربانی بین مردم از اهداف اکران این تابلوهاست. به این ترتیب کمی از تنش‌های روانی زندگی در محیط های شهری کاسته می‌شود. عناوین به کارگرفته شده در این تابلو شامل جملاتی مانند: «به لبخند تو شهر زیبا می‌شود»، «بخند که شهر به لبخند تو زنده است»، «لبخند که می‌زنی بهار می‌شود»، «لبخند طرح مهربانی در بوم زندگی»، «افق دریائی از نور است و لبخند»، «لبخند تو آیین دعای همه ما»، «لبی پر زخنده دلی پر امید» و «من به لبخند تو مشتاق که نه محتاجم» است. 

    


مناسب‌سازی تهران برای جانبازان و معلولان 

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این‌که بر اساس اعلام شهردار تهران مناسب سازی بوستان‌های موجود شهر تهران برای استفاده جانبازان و معلولان، در دستور کار مستمر شهرداری قرار گرفته است، اظهار کرد: در طراحی تمامی بوستان‌های در دست احداث تسهیلات لازم برای استفاده جانبازان و معلولان فراهم و استاندارد‌های مربوطه باید دقیقاً  مصوبات را رعایت کنند. علی محمد مختاری  در ادامه تاکید کرد: این پروژه شامل مناسب سازی معابر برای استفاده تمامی توان‌یابان از جمله روشندلان و تسهیل در دسترسی آنان به تمامی امکانات و تجهیزات بوستان است، تامین مبلمان ویژه توان‌یابان، نصب آبخوری‌ها، تجهیزات تندرستی و آمادگی جسمانی، تابلو‌های راهنما و سرویس‌های بهداشتی مناسب استفاده کم‌توانان، نصب وسایل بازی قابل استفاده توسط کودکان کم‌توان و توقفگاه ویژه خودرو از دیگر بخش‌های پروژه مناسب سازی بوستان‌های شهر تهران است.

    


حناچی مطرح کرد؛

خطوط مترو تهران 200 واگن کم دارد

شهردار تهران در مراسم امضا تفاهم‌نامه تأمین قرارهای خط 7 مترو تهران گفت: اگر همه شبکه‌های حمل و نقل با حداکثر ظرفیت بهره‌برداری شود، تا 50 درصد ظرفیت برای آن‌ها وجود دارد. پیروز حناچی با بیان این‌که در حال حاضر 2.5 میلیون  سفر شهری با مترو انجام می‌شود، گفت: ایده‌آل ما این است که تعداد سفرهای شهری با مترو را به 7 میلیون سفر افزایش دهیم.  وی با بیان این‌که برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی راه شناخته شده‌تری جز توسعه حمل و نقل عمومی وجود ندارد، افزود: 200 واگن در 7 خط مترو تهران کم داریم و توافقی که امروز امضا شد در راستای تأمین همین واگن‌ها است. حناچی با اشاره به بسته شدن واگن‌ها ادامه داد: تلاش می‌کنیم این ظرفیت را در کل کشور توسعه دهیم و امیدواریم تجربه خوبی را در  ساخت واگن‌ها در داخل کشور کسب کنیم. شهردار تهران با بیان این‌که همه مدهای حمل و نقل قابلیت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را دارند، گفت: متوسط قیمت‌های بلیت مترو 700 تومان است که شهروندان برای خرید مستقیم از گیشه 1000 تومان پرداخت می‌کنند که اگر قیمت هزینه اداره مترو را محاسبه کنیم، 2 هزار و 300 تومان می‌شود.