شهردار تهران:

کمتر از یک درصد پایتخت‌نشینان دوچرخه‌سواری می‌کنند

شهردار تهران گفت: در زمان حاضر جمعیت دوچرخه سواران پایتخت زیر یک درصد است که با هدف آرمانی در صورت تامین ایمنی و اختصاص خط ویژه این رقم به پنج درصد خواهد رسید.

پیروز حناچی افزود: شاید این مساله به طور مستقیم تاثیر بالایی در کاهش ترافیک نداشته باشد اما تغییر روش زندگی و کاهش استفاده از خودرو شخصی در کاهش آلودگی هوا موثر است. وی با بیان اینکه 93 درصد مردم، آلودگی هوا و ترافیک را دو چالش عمده شهر تهران می دانند افزود: یکی از این موارد مربوط به تردد سه میلیون موتورهای دوچرخی است که چندین برابر خودرو یورو 5 و 6 آلودگی تولید می کند.  حناچی تصریح کرد: سالانه 57 هزار نفر در تهران فوت می کنند، از این تعداد یک هزار و 200 مرگ ناشی از حوادث و سوانح است که اغلب این افراد مردان در سنین کار و نیز کودکان بالای پنج سال را تشکیل می دهند. 

وی بر توسعه مترو در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: براساس آمارها چهار هزار و 573 نفر در سال 94 به دلیل آلاینده های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فوت کرده اند.

شهردار تهران یادآور شد: یکهزار و 494 نفر سالانه به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه می کنند. 

    


معاون وزارت بهداشت اعلام کرد:

کاهش سهم پرداخت خانوارها در حوزه سلامت 

معاون وزارت بهداشت ‌ از انتشار جداول حساب‌های ملی سلامت سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: طبق این جداولی که اخیرا روی درگاه ملی آمار قرار گرفته است، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش سهم پرداخت از جیب خانوارها در این حوزه ادامه پیدا کرده و به رقم ۳۵.۶۶ درصد رسیده است. قاسم جان‌بابایی با بیان این‎که این جداول وضعیت حساب‌های ملی سلامت را طی ۱۶ سال متوالی یعنی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵، بر روی درگاه ملی آمار منتشر کرده‌اند، افزود: این جدول کل مخارج انجام شده برای سلامت مردم را در کشور نشان می‌دهند و بر اساس دستور سازمان بهداشت جهانی تهیه شده‌اند. معاون درمان وزیر بهداشت هم‎چنین گفت: نموداری در این جداول وجود دارد که نشان می‌دهد سهم پرداخت از جیب خانوارها از ۵۶.۹۷ درصد در سال ۱۳۸۰ و بعد از فراز و نشیب‌های بسیار به ۳۵.۶۶ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است. جان‌بابایی تاکید کرد: بر این اساس طی ۱۶ سال سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت، ۲۱.۳۱ درصد کاهش یافته است. در مقابل سهم پرداخت‌های دیگران یعنی دولت و شرکت‌ها ۱۸.۵۴ درصد افزایش یافته است. در عین حال سهم پرداخت‌های غیرمستقیم خانوارها نیز ۲.۷۸ درصد افزایش یافته است.

    


نظرسنجی از شهروندان درباره طرح‌ ترافیک و زوج و فرد

معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره اجرای طرح‌های ترافیک و زوج یا فرد از شهروندان نظرسنجی می‌کند.

طبق اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، این نظرسنجی به منظور ارزیابی طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و تغییرات احتمالی آن‌ها در آینده نزدیک، تهیه و تنظیم شده است و شهروندانی که در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد با خودروی شخصی یا سازمانی تردد می‌کنند می‌توانند با شرکت در این نظرسنجی در «سامانه تهران من» به نشانی my.tehran.ir  نظرات خود را برای انجام پژوهش و کمک به تصمیم‌گیری بهتر در حوزه ترافیکی در اختیار مدیریت شهری قرار دهند