شورای نگهبان:

اکثر ایرادات مصوبه الحاق ایران به CFT برطرف نشده است

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرد که پس از بررسی مصوبه اصلاح شده مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم  CFT، همچنان اکثر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است. شورای نگهبان پیشتر پس از بررسی مصوبه مورخ ۱۵ مهر ۹۷ مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و در قالب نامه‌ای به تاریخ ۶ آبان ۹۷ خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، ۲۲ مغایرت این مصوبه را با شرع و قانونی اساسی اعلام کرده بود. 

    


دستور رهبری درباره تبلیغ کتاب‌های کمک درسی

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: چندی پیش نامه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب نوشتم و از ایشان خواستم تمهیدی به کار گیرند تا در رسانه‌ها از جمله رسانه ملی تا آنجا که ممکن است این میزان کاهش پیدا کند و پخش تبلیغات با نظر کارشناسی وزارت آموزش و پرورش انجام شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پی‌نوشتی را مرقوم فرمودند و به بخش‌های مختلف دستور دادند؛ در اولین گام و با همکاری سازمان صدا و سیما پخش این گونه تبلیغات 50 درصد کاهش پیدا کرده که این یک قدم بسیار موثر است و از همکاری صدا و سیما تشکر می‌کنم.

    


آغاز محاکمه مدیر حراست بانک مرکزی و پسران

محاکمه یکی از مدیران سابق حراست بانک مرکزی و ۲ پسر فراری وی در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد. به گزارش تسنیم تیمور عامری که از مدیران سابق حراست بانک مرکزی است، متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی است و در دادگاه حضور دارد اما دو پسر وی به ‌نام‌های علیرضا و حمیدرضا متواری هستند. اتهام دو پسر عامری نیز مشارکت در اخلال در نظام ارزی به‌ ترتیب به‌میزان 300 میلیون و 662 هزار دلار و 20میلیون دلار است.

    


طالبان دیدار با مقامات ایرانی را تایید کرد

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان طی پیامی گفت که روز یکشنبه هفته جاری هیاتی از طالبان در راستای تماس با کشورهای منطقه وارد تهران شد. در ادامه این پیام آمده است: این هیات به تهران فرستاده شد تا در ارتباط با وضعیت افغانستان بعد از اشغال و تامین صلح و امنیت این کشور و همچنین منطقه با کشور همسایه ایران، رایزنی کند. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه (۱۰ دی) از این دیدارها خبر داده بود.

    


بررسی بودجه  27 بهمن در پارلمان

طبق اعلام هیئت رئیسه، مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و کمیسیون‌های تخصصی به بررسی لایحه بودجه ۹۸ می‌پردازند. همچنین از یکشنبه (۲۳ دی ماه) تا چهارشنبه (۲۶ دی ماه) نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و در این مدت اعضای کمیسیون تلفیق به بررسی لایحه بودجه ۹۸ می‌پردازند. سپس از یک‌شنبه (۳۰ دی ماه) تا چهارشنبه (۱۷ بهمن ماه) به مدت سه هفته، مجلس جلسه علنی دارد و در نهایت شنبه (۲۷ بهمن ماه) بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود.

    


مرزبانان ربوده شده در سلامت کامل هستند

سردار سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در مورد باقیمانده مرزبانان ربوده شده اظهارداشت: «پیگیر آزادی دیگر مرزبانان ربوده شده در مرز ایران و پاکستان از طریق دیپلماسی مرزی و سران طوایف و بزرگان منطقه هستیم. بر اساس آخرین خبر‌ها و اطلاعات دریافتی باقیمانده مرزبانان ایرانی ربوده شده در سلامت هستند.» 24 مهر 97، تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از آنها ۲۴ آبان آزاد شدند و شش نفر دیگر همچنان در اختیار این گروهک هستند.