رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از استیضاح وزیر بهداشت خبر داد. علی نوبخت حقیقی درباره کاهش بودجه سلامت که گفته می‌شود علت استعفای وزیر بهداشت است، گفت: لایحه بودجه به تازگی به مجلس آمده و نهایی هم نشده است. وزیر می‌تواند در کمیسیون‌های ذی‌ربط حضور پیدا کند و دلایل خود را بگوید و اعضا را قانع کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با همین مقدار بودجه‌ای که در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده است، هم بودجه بیمه سلامت و هم پول کل وزارت بهداشت افزایش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه بودجه زیادی به وزارت بهداشت تعلق می‌گیرد و این پول حیف و میل می‌شود، ادامه داد: به عنوان یک کارشناس می‌گویم بودجه‌ای که به وزارت بهداشت داده شده است زیاد است اگر در این وزارتخانه قانون را رعایت کنند، خرج‌شان زیاد نمی‌شود اما چون این کار را رعایت نمی‌کنند، هزینه‌هایشان زیاد است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا بر فرض که حرف ایشان هم درست باشد، امروز که فصل فرار کردن نیست باید باشند و این آشی که پخته‌اند را به عمل بیاورند.

استیضاح قاضی‌زاده کلید خورده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استیضاح قاضی‌زاده هاشمی کلید  خورده است و حدود یک هفته پیش ۳۵ نماینده برگه استیضاح وزیر بهداشت را امضا کردند؛ به نظر من فرار رو به جلوی ایشان به همین منظور است. نوبخت با بیان اینکه در وسط راه همه چیز را گذاشتن و رفتن درست نیست و از سوی دیگر باتوجه به شرایط،  بحث دارو و درمان بسیار مهم است، گفت: ایشان ادعا می‌کنند مردمی هستند در حالی‌که با این کارشان مردم را تنها می‌گذارند.