محدودیت‌های کرونایی هنوز به نیمه نرسیده است که معاون کل وزارت بهداشت از احتمال افزایش و تمدید آن خبر داد. دراین زمینه ایرج حریرچی با اشاره به اینکه هدف از اعمال محدودیت‌ها کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری و ۴۰ درصدی مرگ‌ومیرهای کرونایی است، گفت: بعد از دو هفته این مسئله ارزیابی می‌شود و اگر نیاز باشد این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد. حریرچی با اشاره به محدودیت‌های تردد شبانه و خطر ایجاد محافل خصوصی، بیان کرد: ایجاد محدودیت‌ها در ساعات آخر شب دلایل مختلف داشت، که یکی از اهداف آن، ایجاد محدودیت برای اکثر دورهمی‌ها و محافل خانوادگی و دوستانه بود، تا در شب‌های پاییز و زمستان منقطع شوند. چون معمولاً این دورهمی‌ها تا نیمه‌شب طول می‌کشد که طولانی بودن این محافل، خطر شیوع ویروس را هم بیشتر می‌کند، بنابراین یکی از دلایل ایجاد محدودیت‌ها، دقیقه برای همین مسئله بود. معاون کل وزارت بهداشت افزود: بنابراین امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها با کاهش محافل خصوصی روبرو شویم و همچنین این پیام به مردم برسد که وقتی به‌اجبار چنین منع رفتاری را اعمال می‌کنیم، به این معنی است که در ساعات قبل از شروع محدودیت هم از رفتن به محافل و دورهمی‌ها خودداری کنند.

عطاری‌ها را جمع کنید!

مینو محرز گفته است که طب سنتی وجود دارد، حتی دانشکده و متخصصین خودش را دارد. این‌ها باید مقداری با روش‌های جدید تحقیقاتشان را انجام بدهند تا حرفی برای گفتن داشته باشند. از سمتی عطاری‌ها باید جمع شوند چون متأسفانه بخشی از طب‌سنتی وارد سیستم عطاری شده است، ما اصلاً عطاری را قبول نداریم. به همین دلیل از این طب مکمل سوء‌استفاده می‌شود، این طب باید وجود داشته باشد، قبولش هم داریم اما به‌جای خودش.  محرز در ادامه بیان کرد: مردم را به عطاری عادت داده‌اند و متأسفانه این خطرناک است. چون ما اصلاً نمی‌دانیم گیاهی که در عطاری وجود دارد اصلاً چه چیزی است. کسانی که عطاری راه‌انداختند طب سنتی را به یک مسیر بسیار غلط بردند. این طب سنتی که دانشکده و متخصص دارد را باید از عطاری‌ها جدا کرد، ما عطاری‌ را به‌هیچ‌وجه قبول نداریم.

وضعیت پرخطر شیوع کرونا

اوضاع کرونا در کشور اما خراب است. بنابر گفته‌های سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلابه کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید. همچنین در زمان ذکرشده، ۴۸۳ بیمار کووید-۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.