درخواست سازمان انتقال خون از هموطنان برای اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون با پیش‌بینی کاهش احتمالی میزان اهدای خون به دنبال سرد شدن هوا و بارش برف بر اهمیت حفظ سطح ذخایر خون در کشور تأکید کرد و از هم‌وطنان نوع‌دوست خواست در سردترین روزهای سال گرمابخش مراکز اهدای خون سراسر کشور باشند. به گزارش ایلنا، بشیر حاجی‌بیگی بابیان اینکه ۱۶تا  ۱۷درصد اهداکنندگان خون در تهران هستند، گفت: ۲۵درصد خون و فرآورده‌های خون کل کشور در تهران مصرف می‌شود چراکه تعداد مراکز درمانی در تهران بیشتر و جراحی‌های بزرگ در این استان گسترده‌تر و به همین دلیل مصرف این فرآورده‌های حیات‌بخش در پایتخت بالاتر است. حاجی‌بیگی در خصوص مراکز درمانی مصرف‌کننده خون گفت: در کشور ۸۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد که ۷۲۰مورد از آن‌ها دارای بانک خون مستقل بوده و خون و فرآورده‌های خونی موردنیازشان را از اداره‌ کل‌های انتقال خون دریافت می‌کنند. تهران با ۱۶۰بیمارستان و مرکز درمانی یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های آن محسوب می‌شود.

    

سبک‌ زندگی مبتنی بر آرامش‌ روانی را رواج دهیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معتقد است که باید در شرایط فعلی، سبک‌ زندگی مبتنی بر آرامش‌ روانی را بیشتر رواج دهیم و لازم است که کارهای فرهنگی را با شدت بیشتری دنبال کنیم. به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: در حال حاضر کشور ما در شرایط  خاصی قرار دارد و باید تمام فعالیت‌های آن مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد و تمام امور فرهنگی باید با توجه به میزان بودجه تنظیم شود. بااین‌وجود نباید هیچ برنامه‌ فرهنگی اثربخش را به دلیل مشکلات بودجه‌ای تعطیل کرد. ما باید در شرایط فعلی، سبک‌ زندگی مبتنی بر آرامش‌ روانی را بیشتر رواج دهیم و لازم است که کارهای فرهنگی را با شدت بیشتری دنبال کنیم. او اظهار کرد: باید حال خوب را با ایجاد امید و نشاط به دانشجویان تزریق کنیم. باید با همبستگی و همراهی باهم بتوانیم دانشجویان را حمایت کنیم.دانشجو صادق است و همان اندازه که عصبانیت خود را نشان می‌دهد، از نشان دادن نشاط و شادی خود دریغ ندارد. این صداقت به دنیایی می‌ارزد، پس باید در کنار این دانشجویان صادق باشیم.

    

معافیت سربازی فرزند ذکور خانواده‌های اهداکننده عضو

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به اقدام کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب طرح معافیت از سربازی یکی از  فرزندان ذکور خانواده‌های اهداکننده عضو را بجا دانست و گفت: این اقدام نشان‌دهنده سپاس این جامعه از خانواده‌های اهداکننده عضو است.  به گزارش ایسنا، دکتر کتایون نجفی‌زاده تاکید کرد: خانواده‌هایی که طبق تحقیقاتی که انجمن اهدای عضو انجام داده است، در ۳۸ درصدشان سرپرست خانواده از بین رفته به شدت نیازمند ایجاد شغل و درآمد برای سایر افراد خانواده هستند. معاف شدن یکی از فرزندان ذکور فرد مرگ مغزی کمک بسیار بزرگی به این خانواده‌هاست تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و نبود آن فرد از دست رفته را جبران کنند.