وکلای متهمین پرونده خواستار شدند:

برگزاری دادرسی منصفانه برای کارگران هفت‌تپه

وکلای متهمین پرونده هفت‌تپه طی نامه‌ای خطاب به مسئولان قضایی، خواستار ملازمه مستقیم با ذکر مصادیق و ادله درباره اظهارات اخیر معاون قضایی دادستان کل کشور شدند.

به گزارش ایلنا، فرزانه زیلابی، سیدجمال‌الدین حیدری‌منش، سیدحسین تاج و امیر رئیسیان، چهار تن از وکلای دادگستری که وکالت کارگران و دیگر بازداشتی‌های پرونده هفت‌تپه را که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و شعبه ۱۰۲ دادگستری شوش بررسی می‌شود به عهده داشتند، نسبت به صحبت‌های اخیر «سعید عمرانی» معاون قضایی دادستان کل کشور واکنش نشان دادند. معاون قضایی دادستان کل کشور طی اظهاراتی با اشاره به پرونده نیشکر هفت‌تپه گفته بود: عوامل و عناصری پول گرفته‌ بودند و می‌خواستند به هر طریق که شده آنجا را به آشوب بکشند. وکلای بازداشتی‌های هفت‌تپه طی واکنشی نوشتند: اینجانبان به عنوان وکلای متهمین این پرونده با مطالعه کامل ۳۰۰۰ صفحه در ۹ جلد، هیچ نشانه‌ای از دریافت حتی یک ریال از طرف متهمین پرونده مشاهده نکرده و هیچ مستندی در پرونده، اعم از گردشکار ضابط، کیفرخواست دادسرا و صورتجلسات محاکمه دادگاه ندیدیم. اظهارات جدید نیاز به ملازمه مستقیم با ذکر مصادیق و ادله دارد. در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: امید اینجانبان بر این است که در هر مرحله از دادرسی، عدم هرگونه مداخله و حفظ استقلال قضات رسیدگی‌کننده به پرونده، مورد رعایت و احترام مسئولین ارشد قضایی قرار گیرد تا در آرامش و دقت کافی محملی برای دادرسی منصفانه فراهم شود.

    

۱۹ میلیون کودک زیر ۱۲ سال در جهان، مشاغل پرخطر دارند

سن یک چهارم از ۷۳ میلیون کودکی که کار پر خطر دارند، زیر ۱۲ سال است. مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی تازه با استناد به برآورد‌های سازمان بین‌المللی کار اعلام کرده است که ۱۵۳ میلیون کودک کار در جهان وجود دارد که ۷۳ میلیون نفر آنها در مشاغل پر خطر مشغول هستند. براساس این گزارش، کار پرخطر کودک بیشتر در بین کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله شیوع داشته است. با این وجود، نزدیک به یک چهارم کودکان زیر ۱۲ سال یعنی ۱۹ میلیون نفر کار پر خطر انجام می‌دهند. در این گزارش آمده است: تقریبا نیمی از قربانیان کار کودک در سن ۵ تا ۱۱سال بودند. ۲۸درصد ۱۲ تا ۱۴ سال سن داشتند و ۲۴درصد افراد ۱۵ تا ۱۷ ساله بودند.

    

پرداخت مطالبات کارگران شرکت پدیده دوکوهه سرابله

مدیر شرکت راهسازی پدیده دوکوهه مستقر در سرابله از پرداخت کلیه مطالبات قانونی و تسویه حساب 20 نفر از کارگران این شرکت خبر داد. علی چاش گفت: از آنجایی که اجرای پروژه در حال اتمام است، آن تعداد از کارگرانی که در قسمت‌های از شرکت مشغول کار بوده و کار آنها به پایان رسیده با پرداخت کلیه مطالبات و حقوق قانونی تسویه حساب کامل شده‌اند. وی افزود: کارگرانی که در حال حاضر مشغول کار هستند 50درصدد مطالبات و معوقاتشان پرداخت و ظرف هر دو ماه یک بار مابقی معوقات به این عزیزان پرداخت می‌شود.

    

معاون وزیر کار:

خشونت در محیط کار بیشتر از جامعه است

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره رفاهی، تفریحی، ورزشی و خانوادگی کارگران کشور در استان گیلان برگزار شد. به گزارش ایلنا، در افتتاحیه این جشنواره ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حال شاخص‌های اجتماعی خوب نیست، گفت: خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است. اعتیاد، طلاق و آسیب‌های دیگر افزایش یافته و سلامت روان خانواده‌ها را تهدید می‌کنند. وی افزود: راه مقابله با این آسیب‌ها کنار هم بودن و لذت بردن است. تنها نباید سرپرست خانواده تفریح کند، بلکه تمام اعضای خانواده باید از این فرصت بهره‌مند شوند.