فوت 424 نفر در سال 97  ناشی از حوادث کار

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در دوازده ماه سال گذشته 424 نفر فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی این استان ارجاع شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در سال گذشته، 424 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که تعداد فوت ناشی از حوادث کار 403 نفر اعلام شده بود، پنج درصد افزایش یافته است.

از کل فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در 12 ماه سال گذشته 419 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند.

    

وام ۱۸درصدی دردی از بیکاری دوا نمی‌کند

نماینده بافت در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه اشتغال در کشور نیازمند تغییر در ساختار نظام بانکی است، گفت: وام‌های ۱۸درصدی دردی از بیکاری دوا نمی‌کند.

علی بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: صنایع تبدیلی نقش بی‌نظیری در توسعه و خلق فرصت‌های اشتغال دارند و در این مقوله شکی نیست بنابراین الزامی است که برای کاهش نرخ بیکاری در کشور و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور فکری اساسی برای توسعه صنایع تبدیلی در کشور کرد. نماینده بافت در مجلس با بیان اینکه وام گران، دردی از تولید و اشتغال جامعه دوا نمی‌کند، تصریح کرد: زمانی که سود وام همسو با شرایط سود تولید نباشند، مشخص است که فرصت اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود بنابراین بهترین راهکار برای ایجاد فرصت‌های اشتغال، نگاه کاربردی به پروسه وام و تسهیلات ارزان‌قیمت است.

بختیاری افزود: اگر واقع‌بینانه خواهان ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در صنعت کشاورزی هستیم الزامی است که تغییراتی در ساختار بانکی در حوزه پرداخت ایجاد شود تا بتوان بحث تسهیلات ارزان‌قیمت را وارد چرخه تولید و صنعت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی و مولد برای کاهش نرخ بیکاری در کشور نگاه کاربردی به حوزه اشتغال کارآمد است، یادآورشد: توسعه اشتغال در کشور نیازمند تغییر در ساختار نظام بانکی است.

    

جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای افزایش ۲۴ تا ۴۰درصدی حقوق‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت، جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای افزایش ۲۴ تا ۴۰درصدی حقوق‌ها ابلاغ کرد.

مرحله سوم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با ابلاغ رؤسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آغاز شد که برای اجرای آن در سال ۹۸ اعتباری معادل ۵,۰۰۰میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص پیدا کرده است. با اجرای مصوبه افزایش ضریب سالانه و مرحله سوم همسان‌سازی، حقوق بازنشستگان از ۲۴ تا ۴۰درصد رشد پیدا می‌کند.

    

انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم‌بهره اشتغال روستایی

به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسامی دریافت‌کنندگان 7هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال پایدار روستایی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش تسهیلات پرداخت شده از محل برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری سراسر کشور تا تاریخ پانزدهم اردیبهشت سال جاری را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که داده‌های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت ماهانه به‌روزرسانی می‌شود.