تهران منتظر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد

پاتریک مک نامار، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه نبراسکا اوماها در آمریکا به ایلنا گفت: هیچ گونه توافقی میان ایران و آمریکا در زمان ترامپ رخ نخواهد داد. همچنین ترامپ در حال حاضر فرصتی برای درگیری نظامی با ایران ندارد. بعید می‌دانم با توجه به اختلاف با کنگره و درگیری‌های داخلی مانند استیضاح، ترامپ پیروز انتخابات شود. بنابراین ایران باید تا زمان پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ صبر کند و بعد به فکر مذاکره باشد. ایران می‌تواند با دولت جدید آمریکا مذاکره کند و امتیازاتی بگیرد.

    

علم‌الهدی:

هیچ کس شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: هیچ کس روی کره زمین شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند. اگر احترام می‌کنند به خاطر جرات شماست و به خاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید شما را احترام می‌کنند. برای اینکه کشتی انگلیسی را توانستید بگیرید شما را احترام می‌کنند نه به خاطر برجام. بچه‌های مردم شهید شدند برای اینکه جامعه مثل امت پیامبر درست کنیم و در برابر دشمن حساسیت داشته باشیم نه وادادگی؛ اما یک عده در این جامعه هستند و معتقد نیستند که دین می‌تواند جامعه را اداره کنند.

    

گام چهارم در راستای اقتدار ملی است

پیام مجرد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ایسنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به موعد قانونی برجام، ایران نیازمند اقتدار ملی است که برای بار چهارم طبق سند برجام اقتدار خود را نشان دهد. از این رو حرکت در مسیر گام چهارم برجام هم در راستای اقتدار ملی است و هم سیاسی و نشان از اقتدار تمام ارکان نظام دارد. متاسفانه کشورهای اروپایی این اقتدار را ندارند و نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا حتی برای اقتصاد خود، در جهت تعهداتشان گام بردارند.

    

اسامی نجومی‌بگیران باید در مجلس اعلام شود

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به مهر گفت: برای مبارزه با حقوق نجومی، حداقل کاری که باید انجام شود این است که حقوق مقامات و کارکنان دولت در سامانه حقوق و دستمزد ثبت شود اما متأسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌ها این اقدام را انجام نداده و از قانون تخطی کرده‌اند. اسامی نجومی‌بگیران و دستگاه‌هایی که به کارکنان خود حقوق نامتعارف می‌دهند، باید به صراحت در مجلس اعلام شود؛ همچنین مجلس باید اسامی دستگاه‌هایی را که هنوز حقوق و دستمزد کارکنان خود را در سامانه حقوق و دستمزد ثبت نکرده‌اند، اعلام کند.

    

«نامردنیوزها»؛ چرا و چگونه؟

حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: ۵سوال: ۱. نامردنیوزها چرا و چگونه متولد می‌شوند؟ ۲.چگونه و به چه اخباری دسترسی پیدا می‌کنند و چگونه دروغ می‌سازند؟ ۳. چرا افراد حقیقی و حقوقی دانسته آنها را بازی می‌دهند یا ندانسته از آنها بازی می‌خوردند؟ ۴.هزینه این بازی‌های خطرناک برای ملت چقدر است؟ ۵. چه باید کرد تا این بازی‌ها تمام شود؟

    

اعظم طالقانی در بیمارستان بستری شد

دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی از بامداد پنجشنبه (دوم آبان) به علت عارضه مغزی در بخش آی.سی.یو بیمارستان پارس بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. وی فعال سیاسی، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی، نخستین امام جمعه تهران است.

    

رئیس‌جمهور پاکستان:

کاش از مادرم فارسی آموخته بودم

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در توئیتی با اشاره به دیدار حسن روحانی و رئیس‌جمهور پاکستان نوشت: تاکید روسای جمهور ایران و پاکستان بر اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی دو ملت، صرفا تعارفی دیپلماتیک نبود؛ رئیس‌جمهور پاکستان در اواسط مذاکرات، به دکتر روحانی گفت: ای کاش من از مادرم که لیسانس ادبیات فارسی داشت و کرمانی‌الاصل بود فارسی را آموخته بودم تا اکنون با شما به فارسی سخن می‌گفتم.