پمپئو: 

به دنبال راه‌حلی صلح‌آمیز برای مسئله ایران هستیم

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن تایمز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه «ای بی سی» اعلام کرد که آمریکا به دنبال راه حلی صلح‌آمیز برای مواجه با ایران است اما اگر واشنگتن در این راه موفق نشود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیمات لازم برای رساندن آمریکا به اهدافش را اتخاذ خواهد کرد. وی همچنین گفت: امیدواریم که این هفته در نیویورک، جامعه جهانی گردهم بیاید تا به مقامات ارشد ایران بگویند که رفتار آن‌ها غیرقابل قبول است.

    

ترامپ:

به دنبال دیدار با روحانی نیستم

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد احتمال دیدار میان او و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در نیویورک گفت: هرگز چیزی از روی میز برداشته نمی‌شود. «این گزینه هم کماکان روی میز وجود ندارد اما من اکنون خواهان دیدار با رئیس‌جمهور ایران نیستم.» این در حالی است که مقام‌های ایرانی بارها اعلام کرده‌اند تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته نشود هیچ گونه دیداری میان رهبران ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.

    

می‌خواهیم 31 شهریور روز صلح باشد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان طی مطلبی در فضای مجازی به مناسبت سالروز دفاع مقدس تاکید کرد: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برای ایرانیان روز تلخی است زیرا یادآور تجاوز صدام با پشتیبانی قدرت‌های جهانی به ایران است. وی در ادامه آورده است: منطقه ما از آن زمان تاکنون همواره در آشوب بوده است. ما می‌خواهیم ۳۱ شهریور روز صلح باشد و نه جنگ. رئیس‌جمهور روحانی، امروز «ائتلاف: ابتکار صلح هرمز» را کلید زد. جزئیات در مجمع عمومی ملل متحد.

    

هیچ کشوری همسایه‌های خود را دشمن ابدی نمی‌داند

نصرت‌الله تاجیک، سفیر سابق کشورمان در اردن به «انتخاب» گفت: هیچ کشوری همسایه‌های خود را به عنوان دشمن ابدی انتخاب نمی‌کند. بر همین مبنا ما نیز ناچار به همزیستی در منطقه خاورمیانه هستیم. باید به این واقعیات توجه شود که منطقه خاورمیانه توسعه نیافته است و حساسیت‌ها زیاد هستند. ایران باید تلاش کند در سطح حداقلی از درگیری با کشورهای منطقه پرهیز کند. در نتیجه بهترین راهبرد برای کشورمان این است که از فضای بی‌اعتمادی به‌ وجود آمده در منطقه علیه آمریکا بهره بگیریم و گفتمانی جدید از مذاکره و تفاهم را ایجاد کنیم.

    

نامه نمایندگان به هیأت رئیسه درباره شفافیت آرا

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس به تسنیم گفت: دو فوریت طرح شفافیت آرا بیش از 174 امضا داشت اما 59 نفر به آن رأی دادند؛ در همین باره باید آرای نمایندگان منتشر شود تا مردم بفهمند چه کسانی چنین طرحی را امضا کرده‌اند و سپس زیر امضاهایشان زده‌اند. در همین راستا جمعی از نمایندگان نامه‌ای را به هیأت رئیسه مجلس داده‌اند که در آن خواستار اجرای شفافیت آرا در مورد نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند شده‌ایم تا مردم بدانند کیفیت رأی آنها چگونه است؟

    

نماز جمعه‌ای که در هفت خانه برگزار می‌شود 

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان و از نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر اختصاص چند محل در تهران برای برگزاری نماز جمعه اهل تسنن، به ایلنا گفت: در حال حاضر در هفت نقطه تهران در خانه‌ها نماز جمعه اهل تسنن با حدود ۱۰۰-۱۵۰ نفر برگزار می‌شود اما ما برای یک نقطه‌ اساسی که بزرگ و گسترده باشد و بتوانیم مراسم‌های یک میلیون نفر اهل تسنن را که در تهران هستند برگزار کنیم، پیگیر موضوع هستیم. وی افزود: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پیش‌تر گفته‌اند که در حال پیگیری موضوع هستند. من هم پیگیر هستم و در این خصوص سوال می‌کنم.