رئیس کمیته امداد:

در دوره آملی لاریجانی قوه‌قضائیه بیش از60حساب داشت

مرتضی بختیاری، رییس کنونی کمیته امداد و از مسئولین قضایی سابق در برنامه دستخط شبکه پنج تلویزیون، درباره ماجرای 63 حساب قوه قضائیه در دوران آملی لاریجانی صحبت کرده است. او در این برنامه گفت که در زمان آملی لاریجانی، قوه قضائیه 60 و خرده‌ای حساب داشت. او افزود: فکر می‌کنم تک امضایی بودند اکنون اما آن حساب‌ها در پنج حساب با سه امضا خلاصه شده است. 

    

دختر فرمانده سابق ارتش بازداشت شده است؟

برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی ادعا کرده‌اند که فاطمه صالحی، دختر سرلشگر صالحی، فرمانده اسبق ارتش به دلیل مسائل مالی بازداشت شده است.فاطمه صالحی با تکذیب این خبر به تسنیم گفت: «هدف از اینگونه شایعات مقاصد سیاسی است.» وی با بیان اینکه، قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ندارد، افزود: «با نزدیک شدن به ایام انتخابات، برخی برای گمراه کردن افکار عمومی به چنین شایعاتی متوسل می‌شوند.» گفتنی است عمار صالحی، پسر سرلشگر صالحی هفته گذشته در جلسه رسیدگی به پرونده گروه جهانبانی (از بدهکاران کلان بانک سرمایه) به عنوان متهم ردیف دهم حضور داشت. 

    

استیضاح وزیر صنعت کلید خورد

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس در گفت‌وگو با اشاره به تخلفات اخیر خودروسازی و دستگیری مدیر عامل ایران خودرو، گفت: طرح سوال و استیضاح رحمانی وزیر صنعت و معدن با توجه به تخلفات عدیده خودروسازها در مجلس کلید خورده است. وی افزود: جلسات متعددی در کمیسیون اصل نودم مجلس با حضور رحمانی وزیر صنعت و معدن، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات، دیوان محاسبات و خودروسازان برگزار شد و وعده‌هایی هم داده شد که این وعده‌ها محقق نشد و امروز شاهدیم در تضاد با آن وعده‌ها تخلفات گسترده، سوء مدیریت و سوء‌ نظارت هم صورت گرفته است.

    

تغییر ۸۰ تا ۹۰ درصدی نمایندگان در مجلس بعد

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار در مجلس و سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص آرایش سیاسی مجلس بعد، به ایسنا گفت: به لحاظ فردی قطعا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تغییر در مجلس بعد خواهیم داشت. با توجه به فضایی که اکنون وجود دارد و فسادهایی که در جامعه هست و در جامعه نگرانی ایجاد شده، مردم قطعا روی این نکته حساس هستند، بنابراین برای اینکه وضعیت مردم بهبود یابد، چرخش به سمت افرادی خواهد بود که عملگرا، با سابقه قابل قبول و دارای سلامت باشند.

    

مجلس به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی رأی نمی‌دهد

سیدحسن حسینی شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که حذف چهار صفر از پول ملی ثمره‌ای در حوزه اقتصادی ندارد و از نظر ما اولویت نیست، به ایسنا گفت: این پیش‌بینی وجود دارد که مجلس به لایحه دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی رأی ندهد. وی توضیح داد: از آن جا که این لایحه هیچ کدام از شاخصه‌های اقتصادی را تغییر نخواهد نداد، تنها باعث تحمیل هزینه و وقت برای مسئولان دولتی، مجلس و فعالان اقتصادی، شرکت‌ها، بورس و حوزه‌های مختلف می‌شود که با عدد و رقم ریالی سروکار دارند. 

    

طرح عجیب مجلس برای تحریم بولتون و کروز

در راستای تهیه طرح‌های ضدآمریکایی، جمعی از نمایندگان مجلس با تهیه طرحی خواستار تحریم چهره‌هایی چون جان بولتون شدند. در این طرح آمده است: «در راستای حفظ عزت و اعتبار جمهوری اسلامی و در اقدامی متقابل در تحریم مقامات و شخصیت‌های ایرانی افراد ذیل که سابقه طولانی در ضدیت علیه ملت ایران دارند، خود و خانواده‌شان مادام العمر ممنوع الورود خواهند بود، هرگونه مبادله تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی با این افراد ممنوع است: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، استیون منوشین،  وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا و تد کروز، سناتور و سیاستمدار آمریکایی.»