عضو هیأت رئیسه مجلس:

اسامی فرماندهان تروریست سنتکام اعلام می‌شود

احمد امیرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: واحدهای اطلاعاتی نیروهای مسلح مکلف شدند اسامی فرماندهان تروریست سنتکام را اعلام کنند. علاوه بر این نیروهای مسلح هم موظف شدند طبق تدابیر رهبری انقلاب با تروریست‌ها برخورد کنند. وی با بیان اینکه برخی از همکاران انتقاد داشتند چرا کل ارتش آمریکا در این طرح به عنوان تروریست اعلام نشده است، افزود: در این طرح نخواستیم شعار بدهیم و موضوعات عملی را گنجانده‌ایم. آنچه برای تروریستی خواندن سنتکام مطرح شده به این دلیل است که فرمانده سنتکام با رأی مجلس سنا منصوب می‌شود و این خود اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

    


حساب کاربری برخی فرماندهان سپاه در اینستاگرام مسدود شد

العالم نوشت: یک روز پس از درج نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در فهرست سازمان‌های «تروریستی» از نگاه آمریکا، اینستاگرام در اقدامی خصمانه صفحات برخی از سرداران سپاه از جمله سرلشکر جعفری، سرلشکر سلیمانی و سردار کمالی را از دسترس خارج کرد. این اقدام خصمانه در حالی است که ساعاتی پیش مجلس شورای اسلامی در جلسه خود با کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا موافقت کرد.

    


رژه تمرینی جنگنده‌های بمب‌افکن بر فراز تهران

تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش صبح دیروز و در آستانه روز ارتش از پایگاه شهید لشکری رژه تمرینی خود را بر فراز تهران انجام دادند. به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رژه تمرینی انواع جنگنده بمب‌افکن‌های بومی از قبیل «صاعقه» و «کوثر»، جنگنده بمب‌افکن «اف۵» و جنگنده رهگیر «میگ ۲۹» از پایگاه شهید لشگری به پرواز درآمدند. بنا بر این گزارش، رژه هوایی جنگنده‌های بومی نهاجا صبح پنجشنبه ٢٩ فروردین‌ماه به مناسبت روز ارتش بر فراز مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

    


احتمال دارد اصلاح‌طلبان لیستی برای انتخابات نداشته باشند

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ایرنا گفت: با توجه به عملکرد آقای روحانی در دوره دوم، قطعاً بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به رأی دادن دچار تردید شده‌اند. برای جلب حضور مردم در انتخابات ضروری است که تردید عمومی از بین برود و برای این کار باید نظارت استصوابی و مجاری ورود چهره‌های برابر و توانمند برای قانونگذاری اصلاح شود. در غیر این صورت، پیش‌بینی من این است که نه مشارکت چندانی وجود خواهد داشت و نه اصلاح‌طلبان لیست موردحمایتی را به شکل گذشته خواهند داد.

    


مجلس نیازمند تجربه است نه مدرک

حمایت میرزاده، عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد تغییر شرایط کاندیداتوری برای ورود به مجلس، به ایلنا گفت: ما مملکت را فوق‌العاده افراطی مدرک‌گرا کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد که کار و مهارت برای ما مهم‌تر است. وی با بیان اینکه خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا وزرایشان لیسانس هم ندارند، افزود: پیش‌بینی بنده این است که شورای نگهبان بر این موضوع اشکال قانون اساسی بگیرد و آن را برخلاف قانون اساسی تشخیص دهد. در مصوبه اخیر مجلس، نمایندگان معادل‌سازی یک دوره نمایندگی در مجلس با یک مقطع تحصیلی را رد کردند. 

    


100 نماینده خواستار عزل پوری حسینی شدند

۱۰۰ نماینده مجلس با تذکری خطاب به رئیس‌جمهوری نسبت به حمایت روحانی و جهانگیری از پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی انتقاد کرده و خواستار عزل وی شدند. به گزارش مهر در این تذکر تاکید شده است: با وجود اینکه پرونده کیفری در خصوص این خیانت بزرگ سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها تشکیل شده و آقای پوری حسینی ممنوع‌الخروج شده است اما متأسفانه رئیس جمهوری و آقای جهانگیری اجازه عزل وی را که می‌تواند در آشکار شدن بسیاری از تخلفات در این حوزه مؤثر واقع شود را نمی‌دهند.