دستور روحانی برای شناسایی اماکن واقع در مسیل‌ها

حسن روحانی، رئیس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا استانداران سراسر کشور با همکاری شهرداری‌ها ساختمان‌ها، اماکن و مستحدثات واقع در مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها و در معرض خطر سیل را در حوزه مأموریت خود شناسایی و گزارش دقیق و جامعی را ظرف یک هفته به هیأت وزیران اریه کنند.

    


پیام صریح ایران به آمریکا  از طریق سفیر سوئیس

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی با تلویزیون ایران درباره اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: دیروز سفیر سوییس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار کردم و از طریق  سفیر سوییس پیام صریح  و مستقیم به آمریکا دادیم که اقدام متقابل ما صریح و سریع خواهد بود و مسئولیت مستقیم هر حادثه بعد از آن با آمریکاست. وی ادامه داد:  از الان نیروهای آمریکایی در منطقه از نظر ما سربازان معمولی نخواهند بود. آنها نیروهای تروریستی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز پایگاه‌های تروریستی هستند و نوع برخورد ما با آنها حتما نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

    


احمد توکلی:

تصویب FATF منتفی می‌شود

به گزارش الف، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به اینکه بعد از تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا بحث پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک منتفی خواهد شد یا خیر؟ گفت: «منتفی می‌شود. باید منتفی شود زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم این‌ها پُرروتر می‌شوند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند که نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند.» غلامرضا مصباحی‌مقدم، دیگر عضو مجمع نیز در این باره گفته است: قطعا این اقدام آمریکا موضع اعضای مجمع در مورد FATF را مستحکم و تقویت می‌کند و احتمال تصویب نکردن آن قوی‌تر شد. 

    


بهره‌برداری از ۱۱۴ دستاورد هسته‌ای‌ با دستور رئیس‌جمهوری

روز گذشته به مناسبت روز فناوری هسته‌ای، با دستور حسن روحانی از ۱۱۴ دستاورد هسته‌ای به طور همزمان رونمایی شد. در این مراسم همچنین چهار پروژه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. 

    


تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه 

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص نتیجه جلسات شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران، به فارس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود. وی با بیان اینکه ۵ گزینه برای پایتخت بعدی ایران مشخص شده و مکان‌یابی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: بعد از مکان‌یابی، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای انتقال پایتخت در دستور کار است و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب در نظر گرفته شده انتقال پایتخت ریالی برای دولت هزینه نخواهد داشت.

    


نمایندگان مجلس برای کاندیداتوری باید فوق لیسانس داشته باشند

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز خانه ملت، گفت: با رأی مجلس تبصره‌ای که به نمایندگان مجوز داده بود سابقه یک دوره نمایندگی مجلس در زمان ثبت نام در انتخابات به عنوان یک مقطع تحصیلی برای آنها لحاظ شود، حذف شد و بر این اساس نمایندگان فعلی و پیشین مجلس که می‌خواهند برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کنند، مانند دیگران باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.