هشدار عراقچی به فرانسه درباره توییت سفیرش

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی در واکنش به اظهارات اخیر سفیر فرانسه در آمریکا نوشت: «اگر توییت‌های ژرار آرو، موضع فرانسه است، ما با نقض آشکار و عمده اهداف برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ روبرو هستیم. نیاز است پاریس فوراً آن را اصلاح کند یا ما اقدام مقتضی را انجام می‌دهیم.» سفیر فرانسه در واشنگتن در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه انقضای برجام به معنای عدم پایبندی ایران به یک برنامه غیرنظامی برای فعالیت‌های هسته‌ای آن نیست مدعی شد، در صورت عدم رعایت این مسئله از سوی ایران پس از برجام ممکن است باز هم تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود. 

    


آماده‌باش ارتش در استان‌های جنوبی و شرقی

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی در برخی استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور گفت: یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان‌های رضوی و جنوبی آمادگی کامل برای امدادرسانی به مردم این استان‌ها را دارند. وی افزود: بالگردهای هوانیروز و هوادریا، مرکز آموزش 05 کرمان به همراه تیپ‌های نیروی زمینی ارتش و همچنین یگان‌های پدافندی، هوایی و دریایی مستقر در استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرقی در آمادگی کامل به سر می‌برند.    


«مشارکت مشروط»  تئوری انتخاباتی حجاریان برای اصلاح‌طلبان

سعید حجاریان طی یادداشتی با اشاره به انتخابات آتی مجلس، در یادداشتی نوشت: چنانچه اصلاح‌طلبان [دارای پروژه سیاسی مشخص] و معترضان به وضع معیشت یک‌صدا شوند نخستین گزینه برخورد قهری، اصلاح‌طلبان خواهند بود نه توده مردم حاضر در خیابان. از این رو اصلاح‌طلبان ضمن تمرکز بر عدالت به‌معنی‌الاعم، به‌ تعبیری باید سر خود را پایین نگه دارند تا از این طوفان به سلامت گذر کنند. این مدل درباره انتخابات نیز کاراست. اصلاح‌طلبی باید موضع خود در برابر انتخابات را به‌صراحت و با جزئیات کامل اعلام کند. شاید عقلانی‌ترین راهبرد را بتوان در «مشارکت مشروط» جست؛ از فرصت انتخابات استفاده کرد ولی چنانچه شروط مطرح شده برآورده نشد، عطای انتخابات را به لقایش بخشید.

    


کار اجرای انتخابات 98 در وزارت کشور آغاز شده است

سیداسماعیل موسوی، مدیرکل انتخابات وزارت کشور به ایسنا گفت: کار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور آغاز شده و از اردیبهشت‌ ماه اجرای مراحل انتخابات بر اساس تقسیم‌بندی زمانی وزارت کشور شروع می‌شود. جدول تقسیم‌بندی زمانی اجرای مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به مجریان انتخابات در سراسر کشور ابلاغ می‌شود. همچنین در حال تهیه برنامه جامع آموزشی برای فرمانداران و بخشداران در زمینه اجرای  انتخابات هستیم.