نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در حالی لباس سبز رنگ پاسداری بر تن کردند که برخی از آنان پیش از کاندیداتوری برای انتخابات، سابقه حضور در نهاد سپاه پاسداران داشتند و مطابق قانون این لباس را از تن درآورده بودند تا بتوانند بر صندلی‌های بهارستان تکیه بزنند.

به گزارش ایرنا،‌بعد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، احمد امیر‌آبادی فراهانی، نماینده قم به همراه چند نماینده دیگر از معاون پارلمانی سپاه درخواست لباس پاسداری برای بهارستان‌نشینان می‌کند تا «حمایت یکپارچه» مجلس از این نهاد نظامی را نشان دهند.

با مجوز فرمانده سپاه روز سه‌شنبه، درست یک روز بعد از اقدام ترامپ در تروریست نامیدن این نهاد نظامی، صحن علنی مجلس شاهد حضور نمایندگان با لباس‌های سبزرنگ بود. حتی نمایندگانی که در سال‌های اخیر انتقاد‌های تندی نسبت به برخی عملکرد‌های مسئولان سپاه داشتند، لباس سبز سپاه را بر تن کردند. نمایندگان زن نیز به‌منظور همراهی با این اقدام نمادین چفیه به گردن انداختند.

محمدرضا عارف، علی لاریجانی، علی مطهری، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، غلامعلی جعفرزاده، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، الیاس حضرتی، محمدعلی پورمختار و جواد کریمی‌قدوسی از جمله نمایندگان سبزپوش بهارستان از هر سه فراکسیون بودند.

برخی از این نمایندگان در حالی دیروز به ‌صورت نمادین لباس پاسداری بر تن کردند که سال‌ها قبل نظامی بودند و این لباس سبز، لباس فرم آنان بود، اما برای آنکه بتوانند نامزد انتخابات شوند استعفا داده و لباس پاسداری از تن درآورده بودند. 

علی لاریجانی، نماینده قم و رئیس مجلس، الیاس حضرتی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید، محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ و عضو فراکسیون ولایی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر عضو فراکسیون ولایی، قاسم میرزایی نیکو، نماینده فیروزکوه و عضو فراکسیون امید، احمد سالک نماینده اصفهان و عضو فراکسیون ولایی، سلمان خدادادی نماینده ملکان، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون ولایی، نادر قاضی پور، نماینده ارومیه، محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، حسن کامران نماینده اصفهان، عزیز اکبریان، نماینده کرج، داریوش اسماعیلی، نماینده سروستان، خرامه و کوار، غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار، محمد دهقانی نماینده چناران، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد تعدادی از نمایندگان مجلس هستند که سابقه حضور در سپاه، بعضا با رده‌های نظامی بالا را دارا هستند.