اولتیماتوم سپاه به سازش

 سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با هفته‌نامه سروش، گفت: اگر جریانی بخواهد ذهن مردم را از اصول انقلاب اسلامی و خاصیت‌های این حرکت و دستاورد‌های مثبت آن به سمت سازش هدایت کند و بگوید مردم به نفع شماست که سازش کنید، قطعا سپاه مقابل آن می‌ایستد. سپاه با جریانی که با نفاق و دو‌رویی، سازش را طور دیگری تبلیغ می‌کند، مبارزه همه‌جانبه کرده و آن را افشا می‌کند. آن وقت عده‌ای به این کار می‌گویند مخالفت سیاسی سپاه و دسته‌بندی سیاسی که سپاه به آن ورود کرده! در‌ حالی ‌که این عین وظیفه سپاه است که با تمام جریانات فکری انحرافی که علیه انقلاب اسلامی موضع گرفته‌اند، مقابله کند.

    


امروز صورت می‌گیرد؛

سفر ظریف به قم برای دیدار با مراجع و علما

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز، دوشنبه با سفر به شهر قم با برخی از علما و مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. وی در بدو ورود به شهر قم با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در ایران با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله وحید خراسانی از دیگر برنامه‌های نوبت صبح وزیر امور خارجه در سفر به قم خواهد بود.

    


روحانی رکورددار دریافت تذکر از مجلس

در آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال 97 که دیروز برگزار شد، سمیه محمودی، نماینده شهرضا گفت: روحانی، رکوردار دریافت تذکر از مجلس به‌ویژه در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی است اما با وجود این شاهد بی‌تحرکی و بی‌تفاوتی دولت در حل مشکلات معیشتی هستیم. وضعیت اقتصادی به حدی اسفبار شده است که تاکنون حساب دفتری در نانوایی‌ها نداشته‌ایم اما حساب دفتری در نانوایی‌ها هم باز شده و مردم نان شب را نیز نسیه می‌گیرند. تعداد سوالات از برخی وزرا بسیار زیاد است اما برای ما جای سوال دارد که چرا این وزرا تاکنون برای پاسخ به این سوالات، در صحن علنی حضور نیافتند!؟

    


نماینده اصولگرا در مجلس:

رئیس‌جمهوری تازه قواعد دیپلماسی را یاد گرفته

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: رئیس جمهور پس از شش سال تازه قواعد دیپلماسی را یاد گرفته و به بازارهای منطقه‌ای ایمان آورده است. امیدواریم این روند استمرار پیدا کند. دیگر کدخدا و اروپا برای ملت و دولت ایران قدمی بر نمی دارند. FATF ادامه برجام ذلیلانه است، دولت برای یک بار هم که شده به این ملت اعتماد کند و برجام جدید را به جای غرب خائن با ملت وفادار امضا کند.

    


جیش‌العدل مدعی شد

تماس تلفنی مرزبانان ربوده شده با خانواده‌هایشان

گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» با انتشار ویدئو و بیانیه‌ای مدعی شد سربازان ربوده شده در میرجاوه با خانواده‌های خود تماس تلفنی برقرار کرده‌اند. این گروهک همچنین مدعی شد از بعد از آزادی ۵ تن از مرزبانان ربوده شده تاکنون هیچ اقدامی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکره با آنها انجام نشده است. سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور اما به گزارش پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه مجدانه پیگیر بازگشت مرزبانان به کشور هستیم، گفت: ارتش پاکستان اعلام کرده برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده، عملیاتی را آغاز کرده و حتما به مطالبات ما پاسخ مثبت خواهد داد.

    


کنایه رضایی به ناکارآمدی FATF

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناکارآمد بودن سازوکار کنوانسیون‌های جهانی در جلوگیری از جنایت تروریست‌ها علیه بشریت در توئیتر نوشت: اگر کنوانسیون‌هایی مانند «مقابله با تأمین مالی تروریسم» در ایجاد امنیت موثرند، چرا باید در کشوری آرام چون نیوزیلند شاهد کشته شدن ده‌ها نفر با استفاده از منابع مالی و تجهیزات حاصل از آن باشیم؟