خطر روسیه و چین کمتر از آمریکا نیست

سید مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگویی تفضیلی با ایلنا، گفت: حضرت علی فرموده‌اند با دشمنان خود اینقدر به دشمنی اصرار نکنید که هیچ راه مصالحه‌ای نداشته باشید و با دوستان خود اینقدر صمیمی نشوید که اگر دشمن شدید همه چیز خود را از دست بدهید. درباره دشمنی آمریکا هم من خودم اعتقاد دارم روسیه و چین خطرشان اگر برای ما بیشتر از آمریکا نباشد، کمتر نیست. حالا آمریکا که آن سوی دنیا است ولی روسیه که نزدیک ماست و در یک نگاه تاریخی زمین‌های ما را برده و دین ما را برده است و با تجهیز توده‌ای‌ها اصل دین اسلام را در ایران داشتند ریشه‌کن می‌کردند.

    


نامه برای تسریع در رسیدگی به پرونده جهانگیری و فریدون

به گزارش مهر 19 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به پرونده برادران رئیس‌جمهور(حسین فریدون) و معاون اول وی (مهدی جهانگیری) شدند. در این نامه آمده است: در طول یک سال و نیم گذشته افکار عمومی در انتظار تعیین تکلیف پرونده اتهامی این دو متهم بوده‌اند، انتظار می‌رود جنابعالی در ماه‌های پایانی خدمت در قوه قضائیه اجازه یا دستور فرمایید به پرونده متهمان فوق‌الذکر به صورت علنی رسیدگی شود تا اقدامات و مواضع جنابعالی در برخورد با فساد در افکار عمومی آمیخته با برخی ملاحظه‌کاری‌ها تلقی نشود.

    


گره زدن پالرمو و CFT به «اینستکس» باج‌خواهی است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتری خود نوشت: «کانال حمایت از تجارت اروپایی یک کانال تهاتری و کالایی است. بعد از این همه معطلی، گره زدن پالرمو و CFT به  INSTEX نوعی باج‌خواهی است. اروپایی‌ها به تعهدات خود در مقابل برجام عمل کنند. برای ما شروط جدید نگذارند.»

    


وزیر علوم هم کارت زرد گرفت

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان از پاسخ منصور غلامی، وزیر علوم به سوال رضا انصاری، نماینده مردم داراب مبنی بر ساماندهی دانشجویان دوره دکترا قانع نشدند. پاسخ وزیر به رأی گذاشته شد و نمایندگان با ۷۲ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع  ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه علنی به وی کارت زرد دادند.

    


کنایه ضرغامی به روحانی

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی دیروز در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند. اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید کجایش فیلترینگ است؟ اینها باید روشنگری شود چون در دست و پای حرف‌های سیاسی می‌افتد و بعضی‌ها هم که روش کارمندی دارند مزد می‌گیرند و مطلب می‌زنند.

    


رهبر شیعیان بحرین در حرم رضوی

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین به بارگاه منور رضوی مشرف شد. رهبر شیعیان بحرین از دو روز قبل با هدف زیارت بارگاه منور رضوی به مشهدمقدس سفر کرده است. 

    


راهیان نور یکی از ابزارهای قدرت نرم ایران است

سردار حسین، جانشین فرمانده کل سپاه در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده جدید قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: راهیان نور دشمن را با ابزارهای مخرب امروزی که بعضا مانند سلاح اتمی عمل می‌کنند در جنگ فرهنگی شکست داده است و آنها با راهیان نور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، این شکست را تجربه کرده‌اند. کارهای اردویی و گردشگری بسیج فوق‌العاده پرزحمت و پر فشار است. به نظر من، هیچ عملیات فرهنگی به اندازه راهیان نور بر جوان و نوجوان موثر نیست.