درد دل‌های لاریجانی در روز خداحافظی؛

گفتند دخترم جاسوس است

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه روز گذشته در مراسم تودیع خود با انتقاد از تهمت و افترا گفت: دختر من جایی می‌رفت می‌گفتند «از زندان آزاد شدی؟» مسئولی که قسم خورده بود قانون اساسی را اجرا کند گفت «دختر من جاسوس نیست، ۶۳ حساب هم ندارم.» گفتم کسی را که تهمت و افترا بزند حلال نخواهم کرد. «کل شیء فعلوه فی‌الزبر و کل صغیر و کبیر مستتر». چرا ما وظیفه خود را در جلسه‌ای که اینگونه افترا می‌زنند، انجام نمی‌دهیم؟ مدیران، این باب را ببندند.

    


تبریکات نشان ذوالفقار به سردار

ایرنا نوشت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه از سوی فرمانده معظم کل قوا به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد. دریافت این نشان ارزنده و معتبر در قدردانی از رشادت‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و داعش و حراست از مرزهای آبی و خاکی ایران انجام شد. اهدا این نشان لیاقت به سردار سلیمانی از سوی مقامات و مسئولان لشگری و کشوری و نیز شخصیت‌ها مورد استقبال قرار گرفت و فعالان سیاسی با انتشار پیام‌هایی این موفقیت را به سردار سلیمانی تبریک گفتند. 

    


بازداشت پنج متهم محیط‌زیست استان سمنان

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حیدر آسیابی، دادستان سمنان در خصوص آخرین وضعیت افراد بازداشت شده در پرونده محیط زیست این استان گفت: متهمان ۵ نفر بودند که یک نفر مدیر کل و یک نفر معاون وی بوده است. این در حالی است که سه نفر از افراد راشی هم بازداشت شده‌اند. وی در خصوص میزان مبلغ ریالی پرونده هم گفت: هنوز به طور دقیق مبلغ مشخص نشده اما حدودا بیش از یک میلیارد برآورد شده است. وی همچنین در خصوص آزادی زندانیان گفت که این افراد باقید قرار بازداشت موقت به زندان تحویل داده شده‌اند.

    


طرح تشکیل استان  اصفهان شمالی اعلام وصول شد

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس اعلام کرد: طرح اصلاح قانون تقسیمات کشور و وظایف فرمانداران و بخشداران، طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور مقننه و طرح مدیریت تعارض منافع اعلام وصول شد. پیشتر، میرزائیان، نماینده اصفهان با اشاره به اینکه یکی از آرزو‌های مردمان کاشان و نطنز و اردستان ایجاد یک استان مستقل به عنوان استان اصفهان شمالی و یا کاشان است، گفته بود: از مسئولین وزارت کشور تقاضا داریم با توجه به ظرفیت‌های این مناطق و جمعیت قریب به یک میلیون نفر اقدام به ایجاد استان جدید کنند.

    


حرفی از ائتلاف انتخاباتی لاریجانی در میان نیست

کاظم جلالی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: در پاسخ به برخی از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی رسانه‌ها باید عرض کنم به عنوان شخصی که به جناب آقای دکتر لاریجانی نزدیک هستم، مطمئنم صحبتی مبنی بر ائتلاف انتخاباتی او با فردی در میان نیست و ایشان تاکنون حتی یک جلسه با نزدیکان برگزار نکرده که در آن گفت و گوی انتخاباتی داشته باشد.البته که به نظرم در شرایط کشور که در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد فضای رسانه‌ای ما بیش از پیش‌کشیدن گمانه‌زنی‌های انتخاباتی به همیاری با مسئولان کشور در حل مشکلات مردم نیاز دارد.