دستور تخلیه شش شهر  در خوزستان

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان اینکه به ساکنان رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ابوحمیزه، سیدنعیم دستور تخلیه شهرها داده شده است، گفت: دستور داده‌ایم که سالخوردگان، زنان و کودکان شهرها را تخلیه کنند و جوانان و مردان بمانند و در حفظ شهرها به ما کمک کنند. وی افزود: در کرخه به علت ورود زیاد آب و پرشدن سد خروج آب با عدد بالایی از سد ادامه دارد. در اهواز نیز دبی آب بیش از ۳ هزار است و بسیار سخت و پرمشقت تلاش می‌کنیم که آب رد شود و وارد شهر نشود.


استان‌های معین خوزستان و گلستان مشخص شدند

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، فارس و کرمان با حکم وزیر کشور به عنوان استان‌های معین استان خوزستان تعیین و ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند. وی همچنین از تعیین استان‌های خراسان رضوی و شمالی به عنوان استان‌های معین استان گلستان خبر داد و افزود: استان‌های معین باید نسبت به ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان‌های مشخص شده اقدام کنند.


تدوین لایحه متناسب برای جبران خسارت سیل‌زدگان

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس و خانواده‌های حادثه تروریستی مجلس در تالار مشروطه از تدوین طرح یا لایحه متناسب برای جبران خسارت سیل‌زدگان خبر داد و گفت: روز گذشته در تماسی به رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفته شد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مورد نیاز افراد آسیب‌دیده در سیل که به منازل و احشام آنها خساراتی وارد شده تأمین و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار ‌گیرد و برای این منظور طرح یا لایحه متناسب تدوین شود بنابراین مردم نباید مضطرب باشند.


وال استریت ژورنال:

واشنگتن دوشنبه سپاه را سازمان تروریستی اعلام می‌کند

فارس نوشت:نشریه «وال‌استریت ژورنال» بامداد شنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که احتمالا واشنگتن در روز دوشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یک گروه تروریستی اعلام کند. این نشریه با اشاره به اختلاف‌نظر و دو دستگی بین مقامات ارشد آمریکا برای این تصمیم، می‌نویسد: «جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از حامیان جدی این اقدام هستند. اما مقامات وزارت دفاع شامل ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح نگران هستند که این گام منجر به عکس‌العمل شدید علیه نیروهای آمریکایی در منطقه شود، بدون آنکه آسیب موردنظر به اقتصاد ایران وارد شود.


صادق زیباکلام:

نگذاریم پایداری‌ها مجلس را تصاحب کنند

به گزارش نامه‌نیوز، صادق زیباکلام گفت: باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان اعتبار اجتماعی خود را از دست داده‌اند و واقعا نمی‌دانم که با چه ظرفیتی می‌توانند در انتخابات امسال شرکت کنند اما با همه این واقعیات یک موضوع را نباید از نظر دور داشت؛ وقتی اصلاح‌طلبان حضور نداشته باشند یا مردم به آنها رأی ندهند، قطعا نیروهایی که جای آنها را پر می‌کنند، تندروهایی هستند که نشان داده‌اند به مصلحت مردم نمی‌اندیشند. از این رو باید در انتخابات شرکت کنیم تا نگذاریم نیروهایی مانند پایداری‌ها صندلی‌های مجلس را تصاحب کنند.


مشایی و بقایی به اوین بازگشتند

اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی، صبح دیروز پس از پایان مدت مرخصی به زندان اوین برگشتند. به گزارش تسنیم، پسر اسفندیار رحیم‌مشایی با انتشار مطلبی اعلام کرد که پدرش و حمید بقایی، صبح ۱۷ فروردین پس از پایان مدت مرخصی به زندان اوین برگشتند. پس از ابلاغ بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان، ۷ روز مرخصی به این دو نیز تعلق گرفته بود که با درخواست وکلای آنها، مرخصی این دو زندانی تا پایان تعطیلات تمدید شد.