رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:

کشیدن «گل» جرم است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تاکید کرد که مصرف مخدر گل جرم بوده و استعمال آن می‌تواند منجر به دستگیری و بازداشت متخلفان شود. سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه در بعضی از معابر و فضاهای عمومی برخی افراد اقدام به استعمال مخدر گل کرده و مانند سیگار آن را مصرف می‌کنند، گفت: برابر قانون و مقررات مصرف هرگونه موادمخدر و روانگردان جرم بوده و درصورتی که مأموران پلیس با آن مواجه شوند با آن برخورد خواهند کرد. وی درباره اینکه آیا شهروندان نیز می‌توانند مصرف این ماده در فضاهای عمومی را به پلیس گزارش کنند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موارد اینچنینی را به پلیس گزارش دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: گل نیز همچون دیگر مواد مخدر نظیر تریاک، هروئین و ... بوده و تفاوت در شیوه استعمال آن، دلیلی بر غیرمجرمانه بودن آن نیست و پلیس همانطور که با مصرف انواع موادمخدر در خیابان و معابر برخورد می‌کند با مصرف این ماده نیز برخورد خواهد کرد.

    

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

تعیین محل‌هایی برای تجمعات مردم

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تعیین محل‌هایی برای بیان اعتراض و برپایی تجمعات مسالمت‌آمیز احتمالی مردم در تهران در راستای تحقق اصول قانون اساسی تاکید کرد. محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح پیشنهاد تعیین محل‌هایی برای تجمعات مردم گفت: تصمیمی که شورای شهر تهران در ابتدای دوره پنجم گرفت در راستای تحقق اصول قانون اساسی کشور مبنی بر به رسمیت شناختن و قانونی دانستن اعتراضات مسالمت آمیز به مجموعه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی است. وی افزود: با توجه به اینکه این موضوع از ضرورت‌های انکارناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر جمهوریت نظام است و علی‌رغم همراهی که جامعه مدنی و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی با این موضوع داشتند و اتفاقا مسئولین نظام هم در سطوح مختلف اعم از دولت، مجلس و سایر نهادها در سخنرانی‌ها و شعارهای انتخاباتی و برنامه‌هایشان بر این امر تاکید داشتند؛ ولی متاسفانه مورد مخالفت قرار گرفت و به سرانجام نرسید. سالاری با اشاره به لزوم به رسمیت شناختن اعتراضات مردم، تاکید کرد: ما می توانیم در تهران به عنوان پایتخت و در مقیاس تصمیم‌گیری‌های محلی هزینه‌های این امر را قبول کرده و مجموعه‌هایی برای اعتراض و ارائه نظرات و تجمعات احتمالی در نظر بگیریم.

    

«برنجِ ایرانی» شناسه‌دار شد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از شناسه‌دار شدن برنج‌های تولید داخل خبر داد.

محمدحسین عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، از شناسه‌دار شدن برنج‌های وارداتی و تولید داخلی از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام برنج‌های تولید داخلی شناسه کارگاهی دریافت کرده‌اند و حتی کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنجی هم که در فروشگاه‌ها وجود دارند، بر روی آنها آرم سازمان غذا و دارو و کد شناسه کارگاهی درج شده است و مردم می‌توانند آن را رصد کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز برنج‌های وارداتی برچسب اصالت دریافت کرده‌اند، افزود: وقتی محصولی کد اصالت دارد، به این معنی است که از مبادی قانونی وارد شده، ‌آنالیزهای لازم بر روی آن انجام شده، قانونی بوده و مشکلی ندارد. همچنین مردم می‌توانند از طریق پیامک کردن کد اصالت به شماره‌ای که بر روی برچسب درج شده، ‌از اصیل بودن کالا مطمئن شوند.