تایید طرح حمایت از سپاه در شورای نگهبان

به گزارش ایلنا، در جلسه صبح دیروز شورای نگهبان، اعضای این نهاد با اتفاق آرا، طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانسته و تایید کردند. 

    


سردار سلیمانی:

هر انتصاب از سوی رهبری، حکمتی دارد

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را به خوبی در او می‌بینیم و من او را در پاکی به شهید باکری تشبیه می‌کنم. وی با بیان اینکه سپاه افتخار می‌کند که از نعمت ولایت به عنوان فرمانده کل قوا برخوردار است، تصریح کرد: در سپاه این موضوع وجود دارد که هر انتصاب و هر امری که از سوی رهبری وجود دارد، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می دیدم که آنچه ایشان می فرمودند، درست‌تر بود.

    


سردار سلامی:

قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم

سردار سرلشگر حسین سلامی، صبح دیروز در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده جدید کل سپاه پاسداران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد. 

    


گام بعدی ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، ترامپ و مشاورانش در حال بررسی طرح لغو معافیت‌هایی هستند که براساس این معافیت‌ها، برخی کشورها می‌توانند با پروژه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران همکاری داشته باشند. در این گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه آمده است، مقام‌های دولت ترامپ در هفته‌های گذشته نشست‌های مختلفی داشته‌اند که در آن درباره حذف معافیت‌های مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران به رایزنی پرداخته‌اند اما در این زمینه تصمیمی قطعی و نهایی اتخاذ نشده است. به گفته منابع آگاه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از جمله افرادی است که سخت می‌کوشد واشنگتن را به سمت حذف معافیت‌ها هدایت کند.

    


هشدار ظریف به ترامپ:

بازیچه تیم «ب» نشو

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی خود در توئیتر که در آن مایک پمپئو با اشاره به سابقه خود در سازمان سیا به مواردی همچون دروغگویی، فریب ‌دادن و دزدی به عنوان بخشی عادی از خدمت در چنین سازمانی یاد می‌کند، خطاب به وی نوشت: «شما همین کار را در کشور (آمریکا) نیز انجام می‌دهید.» ظریف همچنین خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «مراقب باش! تو با کارزاری علیه مداخله‌های پرهزینه و احمقانه روی کار آمدی اما نادیده گرفتن دسیسه آتش‌افروزان جنگ و آدم‌کش‌های گروه ننگین ب (بولتون، بن سلمان، بن زائد و بی‌بی) منجر به چیزی بدتر از آن خواهد شد که سودای آن را داشتی.»

    


پیشنهاد روسیه برای میانجی‌گری میان ایران و اعراب

سفیر ایران در روسیه در حساب توییتری خود نوشت: در هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو، در سخنان لاوروف وزیر خارجه و شایگو وزیر دفاع روسیه به دستاوردهای ایران و روسیه با همکاری ترکیه در مبارزه تروریسم در منطقه اشاره شد. سرگئی لاوروف دو جای دیگر از ایران نام برد؛ یکی وقتی رفتار آمریکا را در خروج از معاهدات بین‌المللی از جمله از توافقنامه هسته‌ای ایران (برجام) تقبیح کرد و دیگر اینکه اعلام نمود روسیه علاقمند به برقراری گفتگو میان ایران و کشورهای عرب خلیج فارس است و این به نفع صلح و ثبات درمنطقه است.