روحانی 20  اسفند به عراق می‌رود

رئیس جمهوری حسن روحانی، 20 اسفند برای نخستین بار به منظور دیدار دوجانبه با مقام‌های عراقی به این کشور سفر می‌کند. یک هیات بلندپایه از ایران نیز به همراه رئیس‌جمهور در این سفر حضور خواهند داشت. گزارش‌ها در این باره می‌گویند سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه سفری یک روزه به بغداد داشته و مقدمات سفر رئیس جمهوری ایران به عراق را فراهم کرده است. پیش از این، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق سه ماه پیش 26 آبان‌ماه به تهران سفر کرده بود.

    


پالرمو این شنبه هم تعیین تکلیف نمی‌شود

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از آنجا که لایحه CFT نیز اخیرا به مجمع تشخیص ارجاع شده، بررسی الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT در یک  کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه بررسی‌ روی این دو کنوانسیون در یک مرحله اعلام شود. بنابراین در جلسه آینده مجمع تشخیص که قرار است شنبه برگزار شود، رأی‌‌گیری درباره پالرمو در دستور کار نخواهد بود. 

    


نیروگاه اتمی بوشهر خاموش شد

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از خاموشی موقت نیروگاه بوشهر به منظور تعویض بخشی از سوخت و تعمیرات ضروری سالانه خبر داد. وی به ایسنا گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده قبلی از روز دوشنبه موقتا برای حدود دو ماه نیروگاه اتمی بوشهر از شبکه برق سراسری خارج شد. بهتر بود انجام این کار در تابستان انجام می شد اما به عنوان کمک به وزارت نیرو در راستای حل مشکلات مردم و جلوگیری از قطع برق در پیک مصرف، این تعمیرات سالیانه را به ایام کم مصرف یعنی اسفند ماه تا اردیبهشت هر سال منتقل کردیم.

    


«الخیر فی ما وقع» برای ظریف

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به «انتخاب» گفت: استعفای ظریف برخلاف تصور خیلی‌ها که بعد  از عدم پذیرش، آن را ساختگی و صوری می‌دانند، تصمیمی جدی از سوی وزیر خارجه بود. به هرحال وقتی یکی از سران مهم منطقه فارغ از اینکه باید می‌آمد یا نباید می‌آمد، بدون اطلاع متولی اصلی و رسمی دستگاه دیپلماسی به کشور می‌آید، طبیعی بود که آقای ظریف واکنش نشان بدهد. چند وقت پیش برخی از مردم و سلبریتی‌هایی چون علی کریمی به ظریف اعتراض‌هایی داشتند، حالا بار دیگر مورد توجه مردم قرار گرفت و می‌توان گفت، استعفای قبول نشده مصداق «الخیر فی ما وقع» برای او شد.

    


برخی آب را به برجام و گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در همایش «جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی» گفت: در قضیه تحریم‌ها اگر مردم باشند آمریکا را دور می‌زنند اما اگر دولت‌ها باشند آب را به برجام و حل مشکل گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند.  چه به FATF بپیوندیم و چه از آن بیرون و خارج بوده و در بلک لیست باشیم بر شرایط تحریم ما فرقی ندارد و اتفاقی رخ نمی‌دهد، FATF اساساً سازماندهی جدید اداره جهانی به رهبری آمریکا و انگلیس و فرانسه است.  روزی ما دست دشمن نیست و روزی را خدا می‌دهد.

    


سفیر ایران در لندن:

از هر شش انگلیسی، یک نفر  به بی بی سی اعتماد دارد

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس سندی که شبکه رادیو چهار بی‌بی‌سی پیرامون مداخله بی‌بی‌سی فارسی در امور داخلی ایران منتشر کرده است، این رادیو بی‌بی‌سی فارسی است که برای اطلاع شاه، اسم رمز شروع کودتا علیه مصدق را اعلام می‌کند. اسم رمز عملیات کلمه «دقیقا» است که در جمله همیشگی «اینجا لندن است، الان ساعت دوازده نیمه شب به وقت تهران است» اضافه می‌شود. بر اساس آخرین آمار رسانه‌ای در انگلیس، از هر شش نفر تنها یک نفر در انگلیس به اخبار و تحلیل‌های بی‌بی‌سی اعتماد دارد.