سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه غیررسمی در مورد شرایط داخلی ایران، رویه‌ای خطرناک و غیرسازنده است؛ از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از هر اقدامی که به برگزاری این جلسه و ایجاد رویه خطرناک کمک می‌کند، خودداری کنند.

امیر سعید ایروانی در نامه‌ای به تمام سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر سازمان ملل متحد با ارائه گزارش مختصری از روند تحولات جاری در ایران، اهداف آمریکا از برگزاری نشست ضد ایرانی علیه ایران در سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

وی در این نامه با اشاره به درخواست برگزاری نشست غیر رسمی (آریا فرمولا) از سوی آمریکا تحت عنوان «اعتراضات جاری در ایران» تاکید کرد: آمریکا با به راه انداختن جنگ روانی و عملیات فریب ادعا دارد که این جلسه هدفش حمایت از حقوق زنان ایران است اما این امر  کاملا ناشی از نفاق آمریکا بوده و سوء استفاده از مفهوم ارزشمند حقوق بشر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است. ایروانی افزود: بر این اساس، تلاش‌ها برای برگزاری جلسه فوق الذکر توسط آمریکا، نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین‌المللی بوده و رویه خطرناکی را ایجاد می‌کند که دولت‌های عضو نباید آن را قبول کنند.