اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد

علی مطهری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هیچ لزومی ندارد ما برخی اقدامات تحریک‌آمیز مثل حمله به سفارتخانه‌های عربستان و انگلستان را انجام بدهیم و بعد بابت خسارت آن کلی از منابع کشور را صرف کنیم. «آیا اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب ضرورتی داشت؟» اگر بگوییم طبیعت انقلاب چنین چیزی را اقتضا می‌کرد، آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند و چهره‌ای مثل داعش از انقلاب را نشان دهند؟ آن وقت صدام از این فرصت استفاده کند و به کشور ما حمله کند؟ اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد؛ همچنان که امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد، اما تحولاتی صورت گرفت. نباید کار‌های هیجانی و بدون تدبیر را انجام دهیم. ما چقدر از بحث گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا ضربه خوردیم.

    


چه کسی تشخیص می‌دهد کدام بازنشسته بماند؟

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره راه حل اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به ایرنا گفت: باید بررسی کرد که چه اولویت‎هایی مانند سن، تحصیلات و مشاوره‎های کوتاه‌مدت وجود دارد. چراکه تخصص در برخی رشته‎ها کمیاب است، مانند انرژی هسته‎ای. حالا اینکه چه کسی این مسئله را تشخیص بدهد، باید درباره آن جلسه گذاشت و بررسی کرد. ممکن است کمیته‎ای چند نفره تشکیل شود که اولویت‎ها در آن کمیته بررسی شود و در نهایت نیز این کمیته مسئولیت تصمیم‌گیری را بر عهده داشته باشد.

    


معرفی سه کاندیدای استانداری تهران به وزارت کشور

محسن علیجانی، دبیر مجمع نمایندگان تهران درباره گزینه‌های پیشنهادی این مجمع برای استانداری تهران، به ایلنا گفت: مجمع نمایندگان تهران در این خصوص جلسه‌ای برگزار کرد و به سه گزینه نهایی رسید. این سه گزینه در سطح ملی و استانی شناخته شده و از سطح مدیریتی بالا برخوردارند. اسامی آنها به صورت محرمانه به آقای وزیر اعلام شده و باید دید ایشان چه نظری خواهد داشت. با توجه به اینکه سی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اصلاح‌طلبان هستند تلاش بر این بود که این سه گزینه اصلاح‌طلب و یا حداقل همسو با دولت باشند تا در اجرای برنامه‌های دولت همکاری کنند.

    


حقوق‌بگیران نجومی باید مثل عناصر ضد انقلاب محاکمه شوند

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: باید به دیده پدیده‌های ضد انقلابی با نجومی‌بگیران برخورد کرد و در دادگاه‌های انقلاب محاکمه شوند. مردم فکر می‌کردند که با تشکیل دادگاه اقتصادی بناست به چنین اموری رسیدگی شود ولی متأسفانه از این دادگاه چیزی بیرون نیامد، جز اعدام دو نفر، که نمی‌توان آن را تحوّل خاصی تلقی کرد چرا که برخوردهایی از این قبیل، قبلاً هم مشاهده شده است؛ از جمله در ماجرای شهرام جزایری، بابک زنجانی و امیر منصور آریا.

    


پیام‌رسان‌های داخلی فضای رقابت را از دست دادند

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در کمیته فضای مجازی این کمیسیون به تسنیم گفت: در این طرح ارائه شده تلاش خواهد شد از پیام‌ رسان‌های داخلی حمایت شود. اینکه برخی از پیام‌رسان‌های وابسته به تلگرام همچنان در کشورمان در حال فعالیت هستند با روح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مغایرت دارد. باید فضایی در کشورمان ایجاد شود که پیام‌رسان‌های داخلی زمینه رقابت را داشته باشند. امروز از برخی پیام‌رسان‌های خارجی حمایت می‌شود و پیام‌رسان داخلی به دلیل عدم اینگونه حمایت‌ها، فضای رقابت را از دست دادند.