آخرین وضعیت طرح سوال از روحانی در مجلس

علی‌ وقف‌چی، نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: هفته گذشته آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از نمایندگان درخواست داشت این طرح چند روز مسکوت بماند تا این موضوع در جلسه با رئیس‌جمهور تعیین تکلیف شود. اگر طی هفته جاری موضوع افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان تعیین تکلیف نشود، پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه این طرح را به جریان خواهیم انداخت. بنا بر این گزارش نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده، هر کیلو 1470 تومان تعیین شده که با انتقاد کارشناسان نمایندگان مجلس مواجه شده است.

    


جزئیات دستگیری چهار متهم در رابطه با حادثه تروریستی چابهار

به گزارش ایلنا حجت الاسلام موحدی‌راد، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری ۴ متهم در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با حادثه تروریستی چابهار خبر داد. وی ادامه داد: این پرونده در مجتمع ویژه جرائم امنیتی در مرکز استان سیستان و بلوچستان رسیدگی خواهد شد و تحقیقات درباره نقش متهمان در عملیات تروریستی و شناسایی سایر متهمان ادامه خواهد داشت.

    


هفت مرزبان میرجاوه  به زودی به کشور بازمی‌‌‌‌‌گردند

علی کرد، نماینده شهرستان‌های خاش، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم ایران این نوید را می دهیم که مرزبانان ربوده شده در سلامت هستند و به زودی به خاک وطن باز می گردند. وی تاکید کرد: برای آزاد کردن گروگان‌های اخیر که در مرز میرجاوه از سوی گروهک تروریستی ربوده شده‌اند، نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان سیاسی، امنیتی، سپاه، علما و معتمدان و اقشار مختلف مردم پای کار هستند.

    


روایت جلیلی از  شعارهای رمانتیک درباره ترامپ

سعید جلیلی عصر دیروز طی سخنانی در مراسم روز دانشجو که از سوی بسیج دانشگاه تهران در سالن فردوسی دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، گفت: با ژست واقع بینی، شعارهای رمانتیک و موهوم می‌دهند؛ مثلا می‌گویند اگر امروز برویم و با ترامپ مذاکره کنیم هیچکس مثل او به ایران امتیاز نمی‌دهد. امروز آقایان می‌گویند که انتخابات تمام شد، بله درست است، می‌گویند باید انسجام ملی داشته باشیم، بله حتما درست است، اما قرار نیست که بازهم ما اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. برجام بنای محکمی نیست که برخی ادعا می‌کردند، برجام توافقی نیست که بتواند منافع کشور را تامین کند. این خوابی که اروپایی ها برای برجام دیده اند که آن را با هزینه از جیب ملت ایران حفظ کنند، تعبیر نخواهد شد.

    


تبعیض آشکار در اختصاص بسته‌های حمایتی دولت

سهیلا جلودارزاده، عضو فراکسیون کارگری مجلس به مهر گفت: متأسفانه طبق مصوبه هیئت وزیران قرار است به کارمندانی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند، این بسته حمایتی تعلق گیرد اما این بسته حمایتی برای کارگران صرفا به خانوارها تعلق می‌گیرد. به این معنا که به هر خانواده کارگر حتی اگر چند کارگر داشته باشد، یک بسته حمایتی داده می‌شود اما در مورد کارمندان، دولت به هر کارمند در یک خانواده به صورت مجزا بسته حمایتی می‌دهد. این مسئله تبعیضی آشکار است. فراکسیون کارگری این مسئله را پیگیری می‌کند و قطعا باید اصلاح شود.

    


تهران درخواستی برای حضور در مذاکرات استکهلم نداشته است

بهرام قاسمی در خصوص ادعای برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات یمنی‌ها در استکهلم، اظهار کرد : مشورت‌های استکهلم ماهیت یمنی- یمنی دارد و جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن بر ضرورت انجام گفت‌وگوهای یمنی - یمنی به دور از دخالت بیگانگان تاکید داشته و پیوسته حمایت شفاف و کامل خود را از ماموریت سازمان ملل متحد در مسیر پیگیری یک راهکار سیاسی مناسب به عنوان یگانه راه حل بحران مزبور اعلام کرده است.