در پی اعلام نتایج تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی صادر شد

دستور رهبر انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح 

در اعلام نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی اعلام کردند: با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره حادثه‌ هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جان‌باختگان این حادثه‌ی اندوهبار برای اینجانب بسیار سنگین‌تر شد. لازم می‌دانم اولاً به خانواده‌های معظم این عزیزان بار دیگر همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه‌ خود را ابراز کنم و از خداوند متعال برای آنان بردباری و آرامش روحی و قلبی تمنا نمایم. ثانیاً به ستاد کل نیروهای مسلح مؤکداً درباره‌ پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه‌ دردناک سفارش کنم. ثالثاً مراقبت و پیگیری‌های لازم برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای را از مدیران و مقامات ذی‌ربط مطالبه نمایم. پروردگار عزیز و کریم به درگذشتگان لطف و رحمت و به داغداران صبر و اجر عنایت فرماید.

    

بیانیه روحانی در پی اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی:

جمهوری اسلامی بسیار متاسف است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح دیروز (شنبه) درباره سقوط هواپیمای خطوط اوکراین بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متأسف است و اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقاً تسلیت عرض می‌کنم و به کلیه دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم که تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند. همچنین ضمن ابراز تأسف شدید، همدردی دولت ایران را به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی تقدیم می‌نمایم. وزارت امور خارجه، همکاری کامل کنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می‌آورد.

    

رئیسی دستور داد؛

تسریع در اقدامات قضایی حادثه سقوط هواپیما

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه طی دستوری به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضمن اعلام تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، دستور داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اسرع وقت با دریافت و جمع‌آوری مستندات مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان هواپیمایی کشور و اخذ توضیح از مقامات مسئول مطلع، نسبت به شناسایی واقعیت قضایی مقصرین بروز این حادثه ناگوار اقدام و برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی و نتیجه را به صورت مستمر به اینجانب منعکس نمایند.

    

درخواست کانادا از ایتالیا برای تامین منافعش در ایران

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کانادا از ایتالیا خواست پس از حادثه اخیر هواپیمای اوکراینی در تهران، به این کشور برای پیشبرد امور خود در ایران کمک کند. کانادا و ایران روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. «لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا، در واکنش به این درخواست وعده داده تا «هرگونه کمک و پشتیبانی» را به کانادا ارائه داده و از منافع کانادا حمایت و فعالیت‌های کنسولی را میان دو کشور تسهیل کند.

    

امروز در مجلس برگزار می‌شود؛

جلسه غیرعلنی با فرمانده کل سپاه درباره هواپیمای اوکراینی

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با سردار سلامی، فرمانده کل سپاه در روز یکشنبه خبر داد. به گفته وی، سقوط هواپیمای مسافربری تهران-کی‌یف موضوع این جلسه غیر علنی مجلس خواهد بود. 

    

ظریف: 

درگذشت سلطان قابوس خسارتی برای منطقه است

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به زبان عربی درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان را تسلیت گفت و آن ‌را خسارتی برای منطقه خواند.